Nové klienty nám to nepřinese, ale jako propagaci celého odvětví to vítáme. Tak hodnotí hoteliéři kampaň Noc hotelů. Smyslem této akce je poděkovat místním obyvatelům za vstřícnost k turistům a nabídnout jim nový zážitek v jejich vlastním městě. V rámci akce tak mohou strávit romantickou noc v blízkém hotelu nebo i nahlédnout do jeho zákulisí.
K Praze přibyla další města
Letos 26. ledna tímto způsobem otevírají hotely své dveře už podruhé. Akce je určena pro ty, kteří mají trvalé bydliště v daném městě, kde se hotel nachází. Minulý rok se zapojila jen Praha, tentokrát přibyly i Karlovy Vary, Brno, Ostrava nebo Olomouc. Kvůli zájmu ze strany samotných hotelů byla na webových stránkách kampaně vytvořena sekce „ostatní“, kde zájemce najde možnosti přespání i v menších městech.
Organizátorem projektu Noc hotelů je Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR ČR) ve spolupráci s magistráty jednotlivých měst, jejich turistickými centrálami a dalšími partnery.
Václav Stárek, prezident AHR ČR, si loňský ročník pochvaluje. „Tím, že hosté pronikli do zákulisí hotelů, získali velkou představu o tom, jak jednotlivé hotely fungují a co je vše zapotřebí, aby klienti byli spokojeni,“ říká. „Jsme rádi, že se akce po minulém ročníku rozšířila na další města a stane se jistě do budoucna stejnou tradicí, jako například noc muzeí, kostelů a další.“
Poznat své sousedy
Zapojení provozovatelé doufají, že se díky kampani zlepší celkový obraz hotelnictví. „Obyvatelé, média a bohužel i mnozí politici často hotely vnímají poněkud zkresleně. Hotelové podnikání je ale velmi tvrdé,“ podotýká Miroslav Bukva, ředitel hotelu Clarion Congress Hotel Prague.
„Mile mě překvapilo, že více než polovina z loňských návštěvníků se o hotel opravdu zajímala a absolvovala naši prezentaci včetně prohlídky hotelu,“ hodnotí loňský ročník Bukva. V případě Noci hotelů podle něj rozhodně nejde o to, zvyšovat svůj zisk. „Rádi bychom zlepšili image hotelů a ukázali, jaký se v nich odehrává život.“ Podobně to vidí i Petr Beránek, generální ředitel Grand Hotelu Bohemia, kde mohou zájemci nahlédnout do provozního zázemí nebo využít slevy v restauraci.
Třeba se pak zastaví v restauraci
Ani Petr Hlaváč, obchodní manažer Holiday Inn Prague Congress Centre, nevidí v akci tržní přínos. „Poznáme osobně některé sousedy a to přispěje k lepším vztahům. Možná přijdou někdy do naší restaurace,“ uvažuje. „Je to podle nás dobrý nápad, jak poděkovat lidem v okolí hotelu za vstřícnost a pohostinnost k našim klientům. Víme, že není vždy jednoduché vyjít se všemi těmi návštěvníky,“ souhlasí se základní premisou akce Hlaváč.
AHR ČR propagovala akci v denících, týdenících, rozhlase i pomocí několik měsíců trvající OOH kampaně a reklamy na citylightech a billboardech po Praze. V části Středočeského kraje byly v informačních centrech rozdávány letáky. „Akce měla i poměrně rozsáhlou kampaň na sociálních sítích a v různých newsletterech,“ uzavírá prezident asociace Stárek. Vizuál letošního ročníku pomohla vytvořit Prague City Tourism, což je marketingová organizace hlavního města Prahy.
Noc hotelů v číslech
– 777 korun je nejnižší cena za dvojlůžkový pokoj
– 74 hotelů se zapojilo vloni
– 1315 dvojlůžkových pokojů ve 138 hotelech je celkem k dispozici letos
Oblíbí si návštěvníci Noci hotelů restauraci v Holiday Inn Prague Congress Centre natolik, že do ní zavítají i při jiné příležitosti?
Foto: Holiday Inn Prague Congress Centre