Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Edouard Deluc: Producent je pro mě důležitý partner. Snažím se mu být věrný

Zkoušet s dětmi nejde, rychle se unaví. Musím v nich objevit a využít jejich dar spontánnosti, zachytit kamerou to, co je na nich nejkrásnější,“ říká režisér Edouard Deluc. Na Festivalu francouzského filmu na sklonku loňského roku představil svůj film Gauguin, ale je taky žádaným režisérem reklamních spotů. Točil třeba pro značky, jako jsou Nutella, Kinder nebo France Telecom, a je považován za specialistu na spoty s dětmi a šťastnými rodinami.

U filmu jste začínal jako herec, ale pak jste vystudoval režii. Co vás k tomu vedlo?

Vždycky jsem chtěl psát scénáře a ty si i sám natáčet.

Reklama
ČEZ

Podle vašeho showreelu soudím, že se v reklamě zaměřujete na práci s malými dětmi. Je to tak?

Mám děti a jejich nevinnost rád. Moje první reklama byla pro neziskovou organizaci Secours Populaire. Cílem kampaně bylo shromáždit finance na to, aby děti z chudších rodin mohly jezdit na prázdniny. I má další reklama pro Decathlon byla s dětmi a pro děti – šlo v ní o nádherné nové dětské kolo, na kterém jezdí malá holčička, po ní kouká malý kluk, ona po něm, až narazí do sloupu, spadne z kola a odře se. Kluk se k ní rozběhne, ale mine ji, nasedne na kolo a jede se na něm projet. Tenhle mírně cynický námět se mi líbil, podařilo se mi najít castingem rozkošnou dětskou dvojici, opravdu dobře hráli. S dětmi točím rád a asi to s nimi umím, natáčel jsem pro Nutellu, džus Joker, Kinder, ale i pro Renault, kde ve spotu s názvem Bonne nuit táta čte synům před spaním pohádku. Spot pro značku Sundeck je postavený na situaci, kdy kluk ničí zařízení bytu, než se mu dostane poučení, že energii skvěle vybíjí surf.

Jak k natáčení s dětmi přistupujete, aby výsledky byly přirozené?

Zkoušet s dětmi nejde, rychle se unaví. Musím v nich objevit a využít jejich dar spontánnosti. Pětileté děti už vnímají, kde je kamera a že se do ní nesmí dívat. Pro mě je nejdůležitější zachytit kamerou to, co je na nich nejkrásnější. V první řadě ovšem je důležité vybrat ten správný typ, který je pro děj spotu potřeba. Ale dostávám i hodně nabídek na spoty na produkty pro celou rodinu, v jejímž prostředí – tedy i s dětmi – se děj odehrává. Třeba spot na Nutellu je určen pro dospělé, kteří v sobě stále mají dětskou duši.

Co vám práce na reklamních spotech přináší?

Reklamní spoty točím v mezidobí mezi svými hranými projekty a nabídek mám dost – klienti a agentury nejenom z Francie zřejmě oceňují mé silné stránky – ztvárnění emocí často v komediálním duchu. Je to dobré pro udržení kontinuity mé režijní práce a dávám tak práci mému filmovému štábu, který si tím udržím pro své hrané filmy. Příprava a natáčení spotů mě taky konfrontují s různými situacemi, jejichž řešení mohu uplatnit i na filmech. Samozřejmě je tomu i naopak. S radostí vítám příležitost přerušit psaní scénáře nového filmu natočením reklamy, je dobré si pročistit hlavu. A hlavně – režisér je řemeslník, který musí praktikovat. Takže dělám tak jednu dvě reklamy ročně. A kdybych mohl točit i tady v Praze, byl bych samozřejmě rád.

Využíváte postupů ze svých hraných filmů při natáčení reklam a naopak?

Snažím se své silné stránky – emoce a humor – uplatňovat v obojím. Každý spot i film je jiný, musím vždy přijít na režijní klíč. Do každého svého spotu i filmu vkládám senzitivitu, smysl pro rytmus, svůj vztah ke světu, lásku k hercům. Své herce potřebuju mít rád, sejít se s nimi co neblíže v názorech na vznikající dílo.

Máte své stabilní spolupracovníky a oblíbené herce. Jak je to s produkcí?

Hlavně na reklamách pracuji s různými produkcemi. Za těch 15 let v oboru jsem vystřídal čtyři, s každou vydržím pět nebo šest let. Producent je pro mě důležitý partner pro společné vytváření příběhů a snažím se mu zůstávat věrný co nejdéle, ale život někdy neběží tak, jak očekáváte. Své hrané filmy vytvářím vždy s jinou produkcí. Teď mi právě jedna nabízí režii snímku o lásce, alkoholu, loďkách na Seině, Paříži v době krize. Prostě drama s prvky komedie jako můj první film.

A jak si vybíráte reklamní spoty?

Vždy musí jít o synergii silného příběhu, solidního klienta, možností obsadit zajímavé herce. A hlavně musím cítit, že ten spot bude pro mě ten pravý!

Edouard Deluc, režisér

Původem herec, v roce 1993 absolvoval v Paříži filmovou režii. Reklamní spoty byly jeho první profesionální prací. Udělal jich už na 40 a je vyhledáván pro svou práci s dětskými herci. V roce 1997 natočil svůj první hraný film. Za krátký hraný film Donde está Kim Basinger? byl nominován na francouzskou filmařskou cenu César. Ke svému třetímu celovečernímu filmu Gauguin, který osobně představil na Festivalu francouzských filmů, si napsal i scénář.

Pět klíčových ingrediencí dobré reklamy podle Edouarda Deluca

– Emoce 
– Práce s herci, hlavně dětskými 
– Hudba 
– Silný příběh s pointou 
– Podprahová podpora brandu

Autor je publicista a producent. 

 

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)