Diáře ještě nepatří do sběru

Stále se setkáváme s tvrzeními o postupném zániku tzv. analogových médií. Jistě, informační technologie jsou všude kolem nás, dochází k pozvolné erozi tradičních způsobů práce s informacemi, jejich přenosem a především ukládáním.

V tomto světle mnohé z nás jistě překvapí nový trend, který se začíná ve společnosti postupně rozvíjet. Tím je znovuobjevená popularita všemožných diářů, sešitů nebo bloků.

Na základě výzkumu z roku 2017 provedeného na reprezentativním vzorku české internetové populace agenturou Ipsos je tento trend však více než patrný. Výsledky ukazují, že nejenže v současné době používá diáře/bloky/sešity denně přes 40 procent oslovených (pro srovnání elektronický ekvivalent používá denně pouze necelých 30 procent respondentů), ale především že bezmála 70 procent respondentů souhlasí s tvrzením, že je tento trend v současné době dokonce na vzestupu.

Oskar Macek, account manager ze společnosti Ipsos, k tomu dodává: „Diáře jsou dnes především věcí volby jedné z alternativ. Aby obstály oproti tak mocné konkurenci, jako jsou digitální technologie, je potřeba, aby byly v zákaznících schopny vyvolat pocit originality, např. prostřednictvím personalizace obsahu, výlučnosti, či dokonce exkluzivity.“ Analogové technologie tedy nejde odepsat. Doslova.

V případě dotazů prosím pište na adresu: [email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)