Češi oceňují možnost nakoupit potraviny v e-shopech z pohodlí domova, alespoň někdy tak činí 26 procent Čechů. Dalších 13 procent dotázaných by službu rádo využívalo, ale podle vlastního vyjádření k ní nemají přístup. Pětina Pražanů tímto způsobem vyřizuje své běžné nákupy.
„Možnost nakoupit si potraviny přes internet vítají zejména lidé, kteří nemají vlastní auto, jsou nemocní nebo je pro ně z nějakých jiných důvodů obtížné nakoupit v kamenné prodejně. Tyto důvody jako nejčastější uvedlo 39 procent dotázaných. Pro 29 procent účastníků průzkumu je on-line nákup řešením v časové tísni. V menších městech preferují lidé e-shop, protože nabídka v místní prodejně potravin není tak široká,“ komentoval výsledky průzkumu Josef Machala, Mastercard rewards program leader.
Celkem 39 procent dotázaných uvedlo, že v e-shopech nakupuje široký sortiment potravin k doplnění běžných zásob. Čtyři z pěti oslovených sdělili, že potraviny objednávají přes počítač nebo notebook. Mobil k on-line nákupu přes web používá 20 procent zákazníků, zejména mladí účastníci průzkumu. Objednávání přes mobilní aplikace využívají dvě procenta lidí.
Průzkum byl v prosinci 2017 realizován společností GfK Czech pro společnost Mastercard na reprezentativním vzorku 2000 respondentů internetové populace. Uskutečnil se u příležitosti vyhlášení soutěže Mastercard Obchodník roku 2017.