Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Češi a nákup potravin on-line

Češi oceňují možnost nakoupit potraviny v e-shopech z pohodlí domova, alespoň někdy tak činí 26 procent Čechů. Dalších 13 procent dotázaných by službu rádo využívalo, ale podle vlastního vyjádření k ní nemají přístup. Pětina Pražanů tímto způsobem vyřizuje své běžné nákupy.

„Možnost nakoupit si potraviny přes internet vítají zejména lidé, kteří nemají vlastní auto, jsou nemocní nebo je pro ně z nějakých jiných důvodů obtížné nakoupit v kamenné prodejně. Tyto důvody jako nejčastější uvedlo 39 procent dotázaných. Pro 29 procent účastníků průzkumu je on-line nákup řešením v časové tísni. V menších městech preferují lidé e-shop, protože nabídka v místní prodejně potravin není tak široká,“ komentoval výsledky průzkumu Josef Machala, Mastercard rewards program leader.

Celkem 39 procent dotázaných uvedlo, že v e-shopech nakupuje široký sortiment potravin k doplnění běžných zásob. Čtyři z pěti oslovených sdělili, že potraviny objednávají přes počítač nebo notebook. Mobil k on-line nákupu přes web používá 20 procent zákazníků, zejména mladí účastníci průzkumu. Objednávání přes mobilní aplikace využívají dvě procenta lidí.

Reklama
ČEZ

Průzkum byl v prosinci 2017 realizován společností GfK Czech pro společnost Mastercard na reprezentativním vzorku 2000 respondentů internetové populace. Uskutečnil se u příležitosti vyhlášení soutěže Mastercard Obchodník roku 2017.

Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)