8. Ahold testuje nakupování bez pokladen

Nový systém nakupování „Tap to go“ začala v Nizozemsku testovat společnost Ahold, která u nás provozuje prodejny Albert. Novinka umožňuje zákazníkům rychle a pohodlně nakoupit i zaplatit, aniž by museli projít pokladnou. Řetězec Albert Heijn zahájil na konci loňského roku v prodejně v Zaandamu půlroční testovací provoz této inovace. Systém je založen na zákaznické kartě propojené s bankovním účtem daného zákazníka. Kartu nakupující přiloží k elektronické cenovce zvoleného zboží, která je umístěna přímo na regále. Produkty si zákazníci následně uloží rovnou do své tašky nebo kabelky. Ukončení nákupu pak jen stačí potvrdit v mobilní aplikaci pro dokončení platby. Ta automaticky proběhne do deseti minut. Po šesti měsících testovacího provozu dojde k vyhodnocení, které rozhodne o dalším rozšíření nové technologie. Snazšímu užívání a rychlejšímu rozšíření by mělo přispět následné plné nahrazení zákaznické karty aplikací v chytrém telefonu.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen