Nový systém nakupování „Tap to go“ začala v Nizozemsku testovat společnost Ahold, která u nás provozuje prodejny Albert. Novinka umožňuje zákazníkům rychle a pohodlně nakoupit i zaplatit, aniž by museli projít pokladnou. Řetězec Albert Heijn zahájil na konci loňského roku v prodejně v Zaandamu půlroční testovací provoz této inovace. Systém je založen na zákaznické kartě propojené s bankovním účtem daného zákazníka. Kartu nakupující přiloží k elektronické cenovce zvoleného zboží, která je umístěna přímo na regále. Produkty si zákazníci následně uloží rovnou do své tašky nebo kabelky. Ukončení nákupu pak jen stačí potvrdit v mobilní aplikaci pro dokončení platby. Ta automaticky proběhne do deseti minut. Po šesti měsících testovacího provozu dojde k vyhodnocení, které rozhodne o dalším rozšíření nové technologie. Snazšímu užívání a rychlejšímu rozšíření by mělo přispět následné plné nahrazení zákaznické karty aplikací v chytrém telefonu.