Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

7. Marie Terezie se stala hitem v několika zemích

Nová dvoudílná koprodukční minisérie České televize o habsburské panovnici Marii Terezii se stala velkým hitem veřejnoprávních stanic v několika zemích. Snímek natočila ČT v koprodukci s rakouskou televizí ORF, slovenskou RTVS a maďarskou MTVA. V Česku, Rakousku a na Slovensku film dohromady zhlédlo více než čtyři miliony diváků starších 15 let. Úvodní novoroční díl jen v Česku dosáhl podílu na publiku 42,4 procenta. Na rakouské stanici ORF si film odbyl premiéru už v prosinci. Nenechalo si ho ujít 1,2 milionu diváků s 38procentním podílem na sledovanosti. „Oba díly se dostaly mezi pět nejúspěšnějších snímků z dílny ORF za posledních sedm let,“ uvedl generální ředitel České televize Petr Dvořák. Na Slovensku pak každý z dílů sledovalo více než 750 tisíc lidí při podílu na sledovanosti 29,4 procenta. Maďarský termín vysílání historické minisérie od režiséra Roberta Dornhelma připadal na 5. a 6. ledna, tedy až po uzávěrce tohoto čísla MAM. Pro Českou televizi je Marie Terezie dosud nejrozsáhlejší koprodukcí, ve které figurovala. Sama se ujala producentského vedení. V Česku vznikl i námět a scénář Mirky Zlatníkové. Hlavní linku tvoří vztah Marie Terezie a Františka Štěpána Lotrinského. Režisér ale upozorňuje, že nejde o životopis. „Pokusil jsem se ignorovat historickou přesnost. Nemyslím, že je pravda ukryta v učebnicích,“ řekl.

Marii Terezii ztvárnila rakouská herečka Marie-Luise Stockingerová. Jejího manžela si zahrál Vojta Kotek.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu