7. Marie Terezie se stala hitem v několika zemích

Nová dvoudílná koprodukční minisérie České televize o habsburské panovnici Marii Terezii se stala velkým hitem veřejnoprávních stanic v několika zemích. Snímek natočila ČT v koprodukci s rakouskou televizí ORF, slovenskou RTVS a maďarskou MTVA. V Česku, Rakousku a na Slovensku film dohromady zhlédlo více než čtyři miliony diváků starších 15 let. Úvodní novoroční díl jen v Česku dosáhl podílu na publiku 42,4 procenta. Na rakouské stanici ORF si film odbyl premiéru už v prosinci. Nenechalo si ho ujít 1,2 milionu diváků s 38procentním podílem na sledovanosti. „Oba díly se dostaly mezi pět nejúspěšnějších snímků z dílny ORF za posledních sedm let,“ uvedl generální ředitel České televize Petr Dvořák. Na Slovensku pak každý z dílů sledovalo více než 750 tisíc lidí při podílu na sledovanosti 29,4 procenta. Maďarský termín vysílání historické minisérie od režiséra Roberta Dornhelma připadal na 5. a 6. ledna, tedy až po uzávěrce tohoto čísla MAM. Pro Českou televizi je Marie Terezie dosud nejrozsáhlejší koprodukcí, ve které figurovala. Sama se ujala producentského vedení. V Česku vznikl i námět a scénář Mirky Zlatníkové. Hlavní linku tvoří vztah Marie Terezie a Františka Štěpána Lotrinského. Režisér ale upozorňuje, že nejde o životopis. „Pokusil jsem se ignorovat historickou přesnost. Nemyslím, že je pravda ukryta v učebnicích,“ řekl.

Marii Terezii ztvárnila rakouská herečka Marie-Luise Stockingerová. Jejího manžela si zahrál Vojta Kotek.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia