Letos v květnu přišel internetový obchod Alza s novinkou. Zákazníci mohou za zboží platit nejen klasicky penězi nebo platební kartou, ale také digitální měnou, bitcoinem. A to nejen v Česku, ale i v zahraničních verzích e-shopu. Alza navíc plánuje podporu dalších typů virtuálních měn, jako jsou například litecoin nebo ethereum.
„Naši zákazníci si to žádali. Navíc dlouhodobě udáváme trendy a bitcoin je progresivní technologie,“ vysvětlil Jan Sadílek, vedoucí internetového marketingu Alzy.
Právě bitcoin je mezi kryptoměnami nejznámější. Jde o virtuální měnu, která je založená na šifrování a díky tomu není snadné ji padělat nebo kontrolovat. Kryptoměny nepodléhají žádné státní regulaci.
V případě, že chce zákazník zaplatit za zboží ve výdejně Alzy, cena nákupu se přepočte na bitcoiny podle aktuálního kurzu. Konečná transakce proběhne přes zákazníkův telefon a QR kód. Kupující ale musí mít v telefonu nainstalovanou bitcoinovou peněženku a disponovat připojením k internetu. Další možností je vyměnit si koruny za bitcoiny například v showroomu Alzy v pražských Holešovicích.
Pokud chce zákazník touto měnou platit na internetu, měl by zvolit kategorii BitcoinPay v kategorii on-line plateb. Službu pro Alzu zajišťuje partnerská společnost BitcoinPay.
Bitcoiny? Magnet na ajťáky
„Tento progresivní krok pomohl internetovému obchodu oslovit poměrně široký segment ajťáků vlastnících kryptoměny, ale také nehomogenní skupinu lidí, která ráda experimentuje s novými technologiemi,“ napsala v komentáři o digitálních měnách (MAM 43/2017) Lucia Krajňáková, marketingová specialistka slovenské bezpečnostní IT společnosti Nethemba. „Podařilo se jim zvýšit objem zahraničních objednávek, zasáhnout novou cílovou skupinu, podpořit loajalitu současných zákazníků, získat mediální prostor a vysloužit si pozici nejen technologického lídra v odvětví,“ doplnila. S jejím názorem souhlasí i odborná porota, proto Alza a její zavedení bitcoinů získalo ocenění E-commerce inspirace roku.
Čtěte i ostatní medailonky: