V roce 2016 vznikl v Praze celosvětový Ipsos Mystery Shopping Global Support Centre pro 88 zemí. Kromě podpory lokálních zahraničních Ipsos kanceláří plní Ipsos ČR i funkci nabývání a sdílení příkladů dobré praxe. Jednou z těchto inspirací je komentovaný mystery shopping. Jedná se o proces, kdy se mystery shopper natáčí na webkameru a komentuje průběh zadaného úkolu, který vykonává: např. nákup oblečení v on-line obchodu, nákup letenky přes aplikaci nebo třeba účast v on-line pokerovém turnaji. „Komentovaný mystery shopping umožňuje našim klientům intenzivněji prožít zákaznickou zkušenost i v případě velmi anonymních interakcí, jakými jsou např. chatové konverzace, klienti si tento druh realizace mystery shoppingu hodně oblíbili,“ dodává Jakub Hankovský, client service director MS GSC & CEM, Ipsos.
Tím, že celý proces probíhá z pohodlí domova, mystery shopper spontánně reaguje a chová se přirozeně jako běžný zákazník. Klientovi se tak naskytuje možnost nahlédnout do zákazníkova soukromí a porovnat si zážitek se standardní návštěvou v kamenné prodejně. Analýza zákazníkových podnětů a reakcí pak umožňuje lehce identifikovat místa vhodná pro úpravu a vylepšení prodejního procesu, resp. zákaznické cesty, a tím naplnit hlavní cíl mystery shoppingu, a to nabídnout ideální zákaznickou zkušenost
V případě jakýchkoliv dotazů, prosím, pište na [email protected].