Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Úskalí v mezinárodních on-line výzkumech

Zadavatelé marketingových výzkumů z globálních firem dobře vědí, že je nezbytné pracovat s odlišnostmi spotřebitelů na různých trzích. Specializovaná divize na zahraniční výzkumy – Ipsos Observer – si před nedávnem „vyzkoušela“ kulturní odlišnosti na studii nákupních zvyklostí výrobku osobní spotřeby. Ipsos realizoval rozsáhlý výzkum v 11 zemích napříč světem – např. v Itálii, ale také v Jižní Africe, Číně, Indii, Pákistánu, Indonésii, Malajsii, Thajsku, Chile, Kolumbii aj.

Výzkum probíhal on-line, a přestože byl základní dotazník stejný pro všechny země, jazykové verze udělaly své a z 15minutového dotazníku v Itálii byl téměř 25 minut dlouhý dotazník v zemích jižní Ameriky a Pákistánu. Důvodem nebyla jen jazyková odlišnost, ale jak se ukázalo, i pomalejší internetové připojení a speciálně v Jižní Americe i „méně uspěchaný“ životní styl, kdy si respondenti prostě najdou více času.

Co je v jedné zemi téměř normou, nemusí jinde vůbec platit. Zatímco v České republice je v on-line výzkumech vyplněno 80 % dotazníků na osobních počítačích nebo tabletech a jen 20 % přes chytré telefony, v Pákistánu je výzkum bez možnosti vyplňovat na smartphonech prakticky nerealizovatelný.

Reklama
MMcite

V případě dotazů, prosím, pište na adresu: [email protected].

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)