Před pár lety se PR agentury a jejich klienti nadchli pro „průzkumy trhu“. Dostávali jsme je denně a mohli si být jistí, že se v nich vždy objeví jméno jedné konkrétní firmy. Po čase jsme je začali ignorovat. Letos jsou v kurzu návody ve stylu „Pětkrát, jak na to“. Jsme celí zvědaví, co to bude v roce nadcházejícím.
Nedávno jsme ale zase dostali „průzkumy“. V tom prvním se upozorňuje, že třetina českých rodičů nakupuje pro své děti pod tlakem a překračuje své finanční možnosti. Ve druhém že počet lidí, kteří si na vánoční dárky musí půjčit, se sice snižuje, i tak si ale na ně letos půjčí každý osmý dospělý Čech.
První nechala udělat společnost, která poskytuje služby správy pohledávek. Druhý dokonce exekutorská komora. Pominu důvody, které je k tomu vedly. V tom druhém případě si jen neodpustím poznámku, že cesta k nápravě pověsti bude dlouhá, ne-li nekonečná.
Marketérům, pro které MAM děláme, přeji v obchodně nejdůležitějším období roku úspěch. Jen doufám, že ani oni nechtějí, aby si lidé na nákup u nich museli půjčovat. A nikdo si, prosím, nepůjčujte na koupi ukulele, které prý má být hitem letošních Vánoc. Takových hitů už bylo. Jako třeba… No vidíte, zapomněl jsem. Stejně jako se zapomene na ukulele.
Inspirativní čtení přeje
Jiří Hořčica
zástupce šéfredaktora
Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].