Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Sport je dynamický. Stejně jako změny v jeho komunikaci

Na Facebooku se jeho profil líbí takřka 123 milionům fanoušků, na Twitteru ho sleduje 64, na Instagramu 115 milionů lidí. Fotbalista Cristiano Ronaldo, král mezi sportovci, má „zásah“, který mu mohou závidět i americký prezident nebo Coca-Cola. Svůj potenciál umí náležitě zpeněžit: jen ve virtuálním prostoru přinesl za loňský rok společnosti Nike, svému největšímu sponzorovi, 12,7 miliardy korun. A ta mu připravila doživotní smlouvu na miliardu eur.

To, že sportovní celebrity vydělávají na reklamě stejně nebo víc než za své výkony, není nic nového. Za „přebornici“ se dá označit Anna Kurnikovová, jejíž tenisové honoráře byly v porovnání s těmi byznysovými v podstatě mizivé.

Možnosti, které sportovcům v současné době přinášejí sociální sítě, jsou však doslova revoluční. Umožňují jim pracovat, aniž by museli chodit na focení či propagační akce – stačí přidávat příspěvky, sdílet, lajkovat… Komunikace s „cílovou skupinou“ je přirozená a maximálně účinná. Jedná se přece o lidi, kteří si osobnost přidali dobrovolně.

Reklama
ČEZ

Sítě ovšem nemají obří vliv pouze v oblasti reklamy. Masivní fanouškovská základna ve virtuálním prostoru sportovcům dovoluje velmi efektivně komunikovat a komentovat jakákoliv „nesportovní“ témata a vyjadřovat na ně osobní názory, čímž se stávají názorově vyhraněnými celebritami.

Výborná je třeba biatlonistka Gabriela Koukalová, která po Facebooku propaguje nadaci svého manžela – ten prodělal rakovinu varlat a nyní v této oblasti šíří osvětu. Zvlášť populárním se stalo video, kde vtipně nabádá muže, aby si zašli na preventivní prohlídku. Koukalová na sociálních sítích zároveň dlouhodobě vystupuje proti dopingu a vyzývá, aby byl Rusům znemožněn start na nadcházejících zimních olympijských hrách. Svými častými komentáři k politické situaci je známý i cyklista Leopold König.

Sociální sítě marketing a reklamu výrazně změnily a bude zajímavé sledovat další vývoj. A v dynamické oblasti sportu, v němž o všem rozhodují milimetry a zlomky setin, se může projevit dřív než jinde.

Petr Salomon, zakladatel Týmuj.cz

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)