Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Šest Panelstories o planetě Zemi

V září dětem tradičně začíná škola, letos se však edukovalo také v pražských ulicích – naštěstí zcela netradičně. Na náměstí Míru, Andělu, Karlínském náměstí a před OC Pankrác vyprávěla své Panelstories společnost Skanska Reality. A zvídaví Pražané naslouchali…

Vlastně nejen to, lidé měli od samého začátku možnost se do této putovní výstavy aktivně zapojit a také tak činili. Developerské firmě se tak podařilo naplnit hlavní cíl, který si vytyčila – nepoučovat a nestrašit, ale naučně-zábavnou formou lidem ukázat, že o naši planetu je třeba se začít starat.

Skanska: Záleží nám na životě

Role jednoho z nejvýznamnějších developerů v České republice i Evropě s sebou nese zodpovědnost. Skanska svou filozofii ostatně staví na myšlence, že má-li nové bydlení z pohledu 21. století obstát, musí reflektovat principy trvale udržitelného a šetrného stavění.

Reklama
Know

Pro své klienty nestaví jen nové byty, lidem se obecně snaží poskytovat kvalitní prostředí pro jejich existenci, snižovat míru znečišťování prostředí a zefektivňovat využívání přírodních zdrojů. Tuto „udržitelnou strategii“ Skanska komunikuje dlouhodobě, nedávno ale chtěla udělat krok trochu jiným směrem a vyzkoušet si něco nového. A tehdy se v agentuře Media Investments zrodil nápad uspořádat unikátní roadshow s interaktivními panely.

Ve znamení interaktivity

Začalo to brainstormingem, pokračovalo detailním studiem problematiky za supervize několika odborníků a vyústilo až v oslovení firmy specializující se na implementaci interaktivity do pasivních expozic.

V řemeslném ateliéru firmy LabyrintIE se zrodilo šest velkoplošných edukativních panelů, které se na 18 dní zabydlely na čtyřech veřejných prostranstvích pražské metropole. Panelstories, jak Skanska obsah jednotlivých panelů pojmenovala, představily témata vody, biodiverzity, odpadů a energie, která v současném kontextu soužití člověka s jeho okolím vnímá jako klíčová.

Kdo se u panelů zastavil, ocitl se v improvizovaném vědecko-zábavním science centru. 3D interaktivní prvky a edukativní videa oživily informační texty, které v očích návštěvníků najednou dostaly zcela nový rozměr. Lidé se zde zábavnou formou seznámili s tématem úspory vody a stále populárnějším systémem šedé vody, nahlédli ale také do problematiky zdrojů energie, opětovného využití odpadů či ohrožení biodiverzity. Nechybělo ani jinak opomíjené téma bezpečnosti v domácnosti a na stavbě, kterému Skanska coby developer přičítá zvláštní důležitost.

Jako správný event 21. století i Panelstories byly samozřejmě propojeny se sociálními sítěmi, ať už díky každodenním postům na facebookovém profilu Skanska – Konečně doma, či prostřednictvím fotosoutěže o nejoriginálnější pozdrav ze stavby, potažmo z akce. Přesah do digitálního světa doplnil i přehledný web, kde si zájemci mohli nejen rozšířit obzor o další vědomosti, ale také si na vlastní pěst vyzkoušet řadu jednorázových pokusů i dlouhodobějších experimentů.

Pražané nezklamali

Ekologie a společenská odpovědnost už dávno nejsou okrajovými pojmy pro hrstku uvědomělých nadšenců. Pražané to potvrdili. Během necelých tří týdnů, kdy byly panely vystaveny, navštívilo roadshow víc než 15 tisíc lidí, tedy téměř tisíc návštěvníků za den. Velkou část přitom tvořily školy, které žádaly o možnost rezervovat si termín s odborným výkladem. A zmíněný web se v daný měsíc dokonce stal pátou nejnavštěvovanější stránkou!

Lidé se o výstavě mohli dozvědět prostřednictvím řady komunikačních kanálů – od rádia až po internetové bannery. Z hlediska efektivity se nejvíc osvědčila geolokalizační kampaň pro mobily, ušitá na míru každé z lokací. V jejím rámci byli lidé pohybující se v blízkosti výstavy ve dnech jejího konání o akci informováni prostřednictvím SMS, čímž de facto obdrželi osobní pozvání. Výsledky předčily veškerá očekávání – na šest tisíc rozeslaných SMS ve čtyřech lokalitách činilo průměrné CTR téměř 4,5 procenta. Operátor O2, který rozesílání textových zpráv zabezpečoval, dokonce developera požádal, zda by tyto výsledky mohl prezentovat veřejnosti.

Má to smysl

Kolik pitné vody spotřebuje denně průměrný Čech a kolik z toho prosplachuje? Jak dlouho se rozkládá ohryzek z jablka, nedopalek cigarety s filtrem a jak dlouho PET lahev od limonády? Jak velká plocha půdy se denně v ČR zastaví? A hlavně: chováme se každý z nás jako individualita ekologicky? Odpovědi na tyto a řadu dalších otázek dostal každý, kdo na výstavu zavítal cíleně nebo jen náhodně procházel kolem.

A i když se návštěvníci pohybovali v tematice, která zrovna nepatří k těm odlehčeným, rozhodně se nenudili. Svědčí o tom i hodnocení, které si od nich výstava Panelstories vysloužila – průměrná známka na škále od jedné do pěti byla 1,8. Znovu se tak potvrdilo, že dělat podobné projekty má smysl.

Máte zajímavou case study? Pošlete ji na [email protected].

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)