AMI Communications a její digitální divize AMI Digital zajišťují integrovanou komunikaci české cestovní agentury Asiana.
Asociace public relations agentur (APRA) si na valné hromadě zvolila (staro)nové vedení. V čele výkonné rady byl potvrzen Jan Kučmáš z AMI Communications. Ve funkcích členů Patrik Schober z PRAM Consulting, Radek Vítek z PR.Konektoru a Ondřej Kubala z Ewing PR. Novými členy rady se stali Jana Lutonská z Bison & Rose, Michal Vlasák z Havas PR a Michal Hoblík z Aspen PR.
Celá řada PR agentur zahájila se začátkem nového roku práci pro nové klienty. Havas PR poskytuje podporu PR komunikace a další služby Raiffeisen stavební spořitelně. Stance Communications dodává služby Asociaci technických bezpečnostních služeb Grémium Alarm. FleishmanHillard rozšířil spolupráci s FMCG gigantem P&G. Grayling začal i v ČR a na Slovensku spolupracovat s lucemburským satelitním operátorem SES Astra, kterému bude poskytovat PR a public affairs servis.
Polostátní energetická Skupina ČEZ zrušila velké výběrové řízení na PR agentury. MAM to potvrdil ředitel komunikace společnosti Ladislav Kříž s tím, že „tendr byl zrušen“ a společnost si do budoucna bude tuto oblast pokrývat vlastními silami.
Výkonný ředitel agentury PR.Konektor Radek Vítek se od března stal v agentuře partnerem. Ve vedení vystřídal Rostislava Starého, který se přesunul do sesterské agentury Konektor Social.
Poradenská společnost KPMG opět triumfovala v soutěži Zlatý středník. Tým marketingového ředitele Romana Maca získal první místa v kategoriích B2B i B2E časopisů, třetí místo za newsletter i zvláštní ocenění České marketingové společnosti.
Agentura FleishmanHillard zvítězila ve výběrovém řízení společnosti O2 na zajištění interní a externí komunikace a CSR.
Patrik Schober, managing partner agentury PRAM Consulting, byl zvolen předsedou globálního představenstva sítě nezávislých PR agentur Worldcom Public Relations Group. Stal se prvním předsedou této sítě, který pochází z východní Evropy.
Po sedmnácti letech skončila spolupráce Monety Money Bank s Ogilvy PR. Finanční ústav vypsal výběrové řízení na nového partnera.
Hned dva české subjekty získaly ocenění v regionálním kole prestižní soutěže Sabre Awards, další dva pak postoupily do jejího finále. V PR soutěži pro oblast Evropy, Afriky a Blízkého východu získaly první místa projekty agentur AC&C PR a PR.Konektor.
AMI Communications se hattrick v soutěži Česká cena za PR nepodařil. Hlavními hvězdami 12. ročníku oborové soutěže Česká cena za PR se staly agentury AC&C Public Relations, PR.Konektor a jeho sesterská Konektor Social, Ogilvy Public Relations, Donath Business & Media a společnost Česká mincovna a její agentura Omnimedia.
APRA se ohradila proti výběrovému řízení na PR služby, které pro řetězec Billa organizovalo české zastoupení společnosti Rewe. APRA ho v oficiálním dopise upozornila, že tendr považuje za problematický, protože v prvním kole poptával zpracování tří téměř ucelených komunikačních strategií, což představuje pro agentury práci a know-how za desítky tisíc až statisíce korun.
Čisté příjmy českých PR agentur loni klesly o desetinu na 638 milionů korun, vyšlo z průzkumu STEM/MARK, který zveřejnila APRA, a průzkumu KPMG. Členové asociace reprezentují asi 80 procent trhu PR.
Skupina Publicis se rozhodla ukon čit činnost své PR divize a začlenit ji do nově vznikající české pobočky poradenské agentury MSL. Nový subjekt se má zaměřit na „propojení PR s komplexním strategickým poradenstvím založeným na datech kreativních služeb“.
Absolutním vítězem 12. ročníku soutěže Česká cena za PR se stal neodolatelný let válečného veterána generála Bočka v letounu Spitfire.
Foto: ČTK