Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Od novinářů na výletě nečekejte automaticky výstup. A myslete i na maličkosti

Když novinář zažije něco na vlastní kůži, zapůsobí to na něj intenzivněji, než když si přečte neosobní tiskovou zprávu. Tedy, pokud si ji vůbec přečte. Proto jsme se rozhodli pořádat do naší brněnské restaurace press tripy. Co jsme se při nich naučili?

Myslete na to, aby cílová skupina pozvaného média korespondovala s tou vaší. Seznam redakcí koncipujte tak, aby si navzájem nekonkurovaly. Nechte si poradit někým, kdo se na mediální scéně orientuje, a najměte si PR agenturu. Co se týče počtu novinářů na místě, z naší zkušenosti doporučujeme zvát je po skupinkách maximálně o třech až čtyřech lidech, abyste měli dostatek prostoru věnovat se všem.

Mají si kam dát kabelku?

Klíčem k úspěchu je poskytnout novinářům kompletní servis. Nesmí jim vůbec nic chybět, aby neměli ani na vteřinu možnost zapochybovat o kvalitě vašeho produktu.

Reklama
ČEZ

Každý press trip pečlivě naplánujte. Mají pozvaní novináři pohodlnou cestu až do cíle? Musíte to řešit zejména tehdy, pokud se váš podnik nachází na špatně dostupném místě. Uvítejte je welcome drinkem hned na recepci, je to příjemné osvěžení po cestě. Ubytujte je v samostatných pokojích, protože každý ocení dostatek soukromí a pohodlí. Dbejte i na maličkosti, jako je stolek, kam si dámy mohou odložit své kabelky během večeře.

Součástí press tripů je i jídlo. Vyplatí se předem zjistit, jestli novinář nemá nějakou alergii nebo dietu. Několikrát jsme hostili vegetariány, a dvakrát dokonce vegany. Pokud někdo musí odjet ráno do Prahy, připravte snídaňový balíček s sebou. V našem případě bylo asi 80 procent novinářů právě z hlavního města.

Nechtějte se jich rychle zbavit

Když už novináři přijeli, vyhraďte si na ně dost času. U nás si ho najdu nejen já, ale i můj společník, šéfkuchař a další důležité osoby – záleží na pozvaných médiích. Pokud mají dorazit gastronomičtí redaktoři, zařiďte dostatečný prostor pro interakci se šéfkuchařem, cukrářem, sommeliérem, zkrátka s kýmkoliv, kdo by mohl být pro konkrétního redaktora nebo blogera zajímavý.

Doporučuji, aby se press trip odehrával za běžného provozu, protože se návštěvník může podívat, jak společnost reálně funguje. Buďte otevření jakýmkoliv dotazům, věřte svému produktu. Pokud novináře vezmete do „zákulisí“, může to na ně udělat dobrý dojem. Je důležité působit profesionálně a mít v průběhu návštěvy jasně rozdělené role.

Ne všichni o vás napíšou

To, že někoho pozvete a pohostíte, ještě automaticky neznamená, že o vás napíše. U nás je úspěšnost kolem 90 procent. A často ne bezprostředně po výletě. Proto pravidelně monitorujte, co se o vás píše. Pokud hostům na press tripu nic nechybí, většinou jsou nadšení, a proto napíšou hezký článek. Klidně bych press tripy doporučil i pro jiné než restaurační segmenty. Musíte být ale schopni zajistit, že novináři u vás opravdu něco zajímavého zažijí.

Autor spoluzaložil restauraci Signature

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)