Televizní obrazovka k vánočním svátkům patří. U necelé třetiny české internetové populace běží televize během Vánoc skoro pořád, necelé dvě třetiny sledují aspoň pár vybraných pořadů a jen desetina televizi skoro nebo vůbec nepouští. O svátcích se lidé těší hlavně na pohádky, komedie a rodinné filmy, ale také na filmy pro pamětníky a romantické filmy. Konkrétně by během svátků neměly chybět pohádky Tři oříšky pro Popelku, Mrazík, Anděl Páně a komedie Sám doma. Před obrazovku se ve vánočním čase nechají zlákat častěji lidé 45-59letí a ženy. Ženy a mladí lidé do 29 let si o Vánocích častěji pustí TV Nova, zatímco muži a lidé nad 44 let si častěji vyberou z programu ČT. Na Štědrý den má sledování televize svá pravidla. Přes den obrazovka většinou běží (58 procent ji má přes den zapnutou celou dobu a 13 procent ji zapíná jen na vybrané pořady). Po dobu štědrovečerní večeře a rozbalování dárků televize převážně (83 procent) nehraje. Teprve když je po večeři a dárky jsou rozbalené, zapíná se (znovu nebo konečně) televize (u 81 procent lidí). Ačkoliv je televizní program na slavnostní večer známý už delší dobu, jen 13 procent vědělo v době dotazování, jaký pořad budou sledovat – nikoho nepřekvapí, že se bude jednat o pohádku. Televizi nechávají bez přestání běžet častěji lidé 45-59letí a lidé bez maturity, zatímco lidé s VŠ častěji sledují jen vybrané pořady.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.