Ze všech stran slýcháme, že kdo není na Facebooku, jako by ani neexistoval, a co tam nebylo vloženo, jako by se nikdy nestalo. Proto se celá řada firem, někdy i tak trochu z donucení, snaží prorazit do světa lajků, komentářů a sdílení za každou cenu. Problém je, že při tom zapomínají na svou originalitu.
Existují spousty článků, odborných konferencí a neustále vznikajících seminářů, které se zabývají tím, jak správně spravovat firemní účty. Poskytují zaručené tipy, co by se mělo dělat i co by se pro změnu vůbec dělat nemělo.
Zorientovat se ve všech těchto doporučeních je těžké. Skutečně je to ale taková věda? Opravdu je zárukou úspěchu (ne)používání smajlíků, plánování nebo zveřejňování příspěvku s rozpisem prakticky na minutu přesně? Vážně je klíčové pro zdárné působení na Instagramu mít barevně sladěnou nástěnku fotku od fotky? Není to pak trochu nuda? Výsledkem dodržování všech podobných pravidel je, že se to všichni snaží dělat úplně stejně. A to je špatně.
Odlište se od toho neskutečného množství identických příspěvků. Nebojte se proto riskovat a zapomeňte na strach z neúspěchu. Jak se říká, je lepší prosit o odpuštění nežli o dovolení.
Na sociálních sítích to platí dvojnásob. Reagujte na aktuální témata, zpracovávejte je rychle, ale vždy po svém. Myslete na to, že nejúspěšnější příspěvky jsou často reakcí na témata, která se aktuálně na sociálních sítích nejvíc řeší. Chce to být proto ve správný čas na správném místě.
Napadl první sníh, nelétají letadla nebo je zrovna některý z mezinárodních dnů? Inspirujte se všude kolem. Nebojte se být vtipní a vymyslete ke svému produktu něco speciálního. Ale pozor, hrát si na něco či někoho kopírovat je divadlo, které dříve nebo později skončí velkým fiaskem, nebo spíš palcem dolů.
Vykoukněte z davu, buďte sami sebou a výsledek se dostaví. To je hlavní klíč k úspěchu na sociálních sítích, stejně jako v reálném světě.
Martina Ondrejčíková, PPC specialistka, Alza