Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak jsme sháněli lidoopa do reklamy

Dlouhodobým klientem naší agentury je mobilní operátor T-Mobile, pro kterého pravidelně připravujeme tvorbu nadlinkové kreativy, včetně televizních spotů. Naši kreativci už do služeb firmy poslali třeba „Orla z Mariboru“, tedy slovinského lyžařského trenéra Zadara Volaniče, a diváky bavil i polský šmelinář převlečený za smrček.

Vzhůru do oblak a ještě výš

Chtěli jsme, aby letošní Vánoce byly trochu jiné, bombastičtější než kampaně, které jsme pro T-Mobile dělali předtím. Zimní kampaň dostala název Hvězdné dárky – představuje nabídku dvou telefonů nebo jiných vychytávek za stejnou cenu, neomezený internet na jeden den v týdnu a zvýhodněnou nabídku T-Mobile televize.

Herec Ivan Trojan coby pilot letadla nás v předchozí sadě reklam bavil, ale připadalo nám postupem času, že k sobě potřebuje nového partnera. Navíc jsme naráželi i na organizační limity. Když natáčíte v trenažéru dopravního letadla a na letišti, jste zkrátka velmi omezeni prostorem, časem, ale i bezpečnostními požadavky letiště.

Reklama
MMcite

Kapitána letadla jsme tedy tentokrát vystřelili na orbitální stanici a připravili jsme nejen jemu „Vánoce bez tíže“. Nápad dát mu místo krásné letušky Pavlínky, na kterou pilot pořád vzpomíná, jako parťáka o dost méně atraktivního, zato však mimořádně inteligentního lidoopa Láďu, se už pak nabídl vlastně sám.

I šimpanz má svoje práva

Zpočátku jsme se snažili pro natáčení sehnat reálného lidoopa. Jenže v Česku jsme nepochodili. Pak jsme rozšířili hledání na Evropu, a zase nic. Neuspěli jsme ani ve Spojených státech či v Asii, kde byl problémem především čas. Naráželi jsme na řadu překážek a některé z nich byly pro nás překvapivé.

Při přípravě produkce jsme například zjistili, že na lidoopy (tedy orangutany, šimpanze a gorily) se vztahují jiná práva než na různé druhy opic. V poslední době byl třeba popsán případ pětačtyřicetiletého cirkusového šimpanze Robbyho z Německa, který se sice narodil v zoo a celý život strávil mezi lidmi, ale soud nakonec letos definitivně rozhodl o jeho umístění do skupiny s dalšími šimpanzi a postupné resocializaci, aby se zabránilo jeho dalšímu komerčnímu využívání.

I my jsme vnitřně bojovali s představou, že by v naší reklamě měl vystupovat skutečný lidoop, pro kterého by dvoudenní natáčení nebylo moc příjemné a spolupráce s ním by mohla být o to komplikovanější. Řešení nám pomohla najít produkční agentura Boogie Films. Doporučila jít cestou animatronické masky, která kombinuje herecké umění s počítačově řízenými prvky. Pro nás to byla první zkušenost s touto technologií a naše agentura zároveň byla jednou z prvních u nás, která ji do televizního spotu zapojila. A výsledek? Kolega Ivana Trojana v aktuální sadě televizních spotů vypadá skoro k nerozeznání od skutečného lidoopa – v případě naší reklamy má podobu orangutana.

Tři muži z Londýna

Termín natáčení ve studiu na pražském Barrandově byl stanoven na 12. a 13. října. Kvůli náročným rekvizitám – včetně kosmické lodě, ve které se celý děj odehrává – jsme ovšem prostory pro samotné natáčení museli začít připravovat už o týden dřív.

Z Londýna dorazil tříčlenný tým s animatronickou maskou orangutana. Jeden člen týmu byl v tomto případě za herce, další se staral o masku a asistoval při natáčení a třetí měl na starosti samotné ovládání mimiky masky prostřednictvím speciálního joysticku.

Museli jsme dodržet jediné omezení: herec v masce nemohl být déle než 20 minut v kuse a tomu bylo třeba přizpůsobit i samotný průběh natáčení. Pro představu, maska vážila skoro 15 kilogramů a je v ní poměrně horko. I proto jsme museli dodržovat pauzy, abychom britského kolegu „nezničili“ hned na začátku.

Náročné postprodukční práce a schvalování výsledných spotů nám zabraly další dva týdny. S výsledkem byl ale nakonec velice spokojen nejen náš kreativní tým, ale i klient, a tak reklamy můžete od 1. listopadu vidět v televizi i na internetu.

Autorka je account manažerkou Saatchi & Saatchi

Natáčelo se na Barrandově. Ivan Trojan mohl „létat“ díky lankům. A bližší pohled na nohy „lidoopa“ odhaluje, že jde o animatronickou masku.
Foto: Saatchi & Saatchi

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)