Nepamatují si pád newyorských „Dvojčat“ ani premiéru filmu Titanic. Není jim totiž víc než 15 let a říká se jim generace linksterů, protože svoje životy tráví připojeni k internetu. „Stanou se jednou z hlavních cílových skupin, na které se musíme v marketingu soustředit už nyní,“ upozornil Jiří Vašek z reklamní agentury WMC Grey, která na toto téma uspořádala seminář.
Život linksterů je už od narození spojen s moderními technologiemi. Zboží si sice většinou vybírají v kamenných obchodech, často pak ale nakoupí on-line. „Potkáváte proudy 14letých holek v obchodech s módou, kde si oblečení vyzkouší a nafotí se v kabinkách, aby se mohly pochlubit ve škole. Když si to pak koupí, tak spíš on-line, třeba v Amazonu,“ řekl Vašek.
Neskutečný multitasking
„Jsou velmi odpovědní při plánování svého finančního zabezpečení do budoucna. Mladí dnes o hodně dřív nastupují na brigády, stávají se i dobrovolníky v různých nadacích a projektech,“ vysvětlil Vašek. To vše prý dělají hlavně z toho důvodu, aby vytvářeli svou společenskou značku. Takže nejen oni sami konzumují značky, ale díky různým účtům na sociálních sítích i sami sebe jako brand profilují.
Podle Vaška se linksteři označují také dalším anglickým výrazem, totiž „five screeners“. Je to z toho důvodu, že používají klidně i pět různých zařízení s obrazovkami. „Na stole jim leží tablet, mobil i počítač. Na něčem si píšou, na něčem hrají hry, poslouchají hudbu nebo jsou na Facebooku. Je to neskutečný multitasking.“ Před nějakou digitální obrazovkou prý stráví čtvrtinu svého dne. A kamkoliv linksteři jdou, mají s sebou smartphone.
Při komunikaci s linkstery by se nemělo zapomínat na Instagram, přičemž velkou částí marketérů je tato sociální síť zatím neobjevená. Její oblíbenost prý pramení z toho, že je rychlá a nemá tolik reklam jako Facebook. Příspěvky na Instagramu mají být hlavně hezké. Mezi deset nejoblíbenějších značek linksterů patří třeba YouTube, Netflix, PlayStation, Xbox nebo Starbucks.