Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Digitální generace „linksterů“ tráví život před pěti obrazovkami. Baví ji hlavně Instagram

Nepamatují si pád newyorských „Dvojčat“ ani premiéru filmu Titanic. Není jim totiž víc než 15 let a říká se jim generace linksterů, protože svoje životy tráví připojeni k internetu. „Stanou se jednou z hlavních cílových skupin, na které se musíme v marketingu soustředit už nyní,“ upozornil Jiří Vašek z reklamní agentury WMC Grey, která na toto téma uspořádala seminář.

Život linksterů je už od narození spojen s moderními technologiemi. Zboží si sice většinou vybírají v kamenných obchodech, často pak ale nakoupí on-line. „Potkáváte proudy 14letých holek v obchodech s módou, kde si oblečení vyzkouší a nafotí se v kabinkách, aby se mohly pochlubit ve škole. Když si to pak koupí, tak spíš on-line, třeba v Amazonu,“ řekl Vašek.

Neskutečný multitasking

„Jsou velmi odpovědní při plánování svého finančního zabezpečení do budoucna. Mladí dnes o hodně dřív nastupují na brigády, stávají se i dobrovolníky v různých nadacích a projektech,“ vysvětlil Vašek. To vše prý dělají hlavně z toho důvodu, aby vytvářeli svou společenskou značku. Takže nejen oni sami konzumují značky, ale díky různým účtům na sociálních sítích i sami sebe jako brand profilují.

Reklama
ČEZ

Podle Vaška se linksteři označují také dalším anglickým výrazem, totiž „five screeners“. Je to z toho důvodu, že používají klidně i pět různých zařízení s obrazovkami. „Na stole jim leží tablet, mobil i počítač. Na něčem si píšou, na něčem hrají hry, poslouchají hudbu nebo jsou na Facebooku. Je to neskutečný multitasking.“ Před nějakou digitální obrazovkou prý stráví čtvrtinu svého dne. A kamkoliv linksteři jdou, mají s sebou smartphone.

Při komunikaci s linkstery by se nemělo zapomínat na Instagram, přičemž velkou částí marketérů je tato sociální síť zatím neobjevená. Její oblíbenost prý pramení z toho, že je rychlá a nemá tolik reklam jako Facebook. Příspěvky na Instagramu mají být hlavně hezké. Mezi deset nejoblíbenějších značek linksterů patří třeba YouTube, Netflix, PlayStation, Xbox nebo Starbucks.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)