Za posledních pět let vzrostl zájem o lokální značky. Zákazníky už nebaví velká loga zahraničních firem. Chtějí zboží s příběhem, a čím lokálněji, tím líp. Skvělým příkladem je boom místních kavárniček na každém rohu, které s přehledem mohou konkurovat globálnímu řetězci Starbucks. Zákazník začíná toužit po něčem, co je autentické, a nechce konzumovat marketingové strategie řízené z centrály někde v Polsku.
Být lokální znamená vědět o něčem téměř tajném, o „speciální“ a lepší variantě něčeho běžně dostupného. Tento trend se prolíná od gastronomie přes design, oblečení, kosmetiku až po cestování.
Chatová oblast Dobčické rybníčky nikdy nebyla tak populární, jak se díky sociálním sítím a mileniálům stala v posledních dvou letech. Přesně tak jako v mnoha jiných případech i tady „viníka“ hledejte u mileniálů.
Na této vlně se momentálně s úspěchem veze i lokální kosmetická značka Havlíkova přírodní apotéka, která v osmi městech otevřela už 13 prodejen. Její recepty na krásnou a zdravou pleť se přitom datují už od roku 1925. Pobočky má ale už i v těch největších obchodních centrech Prahy, jako jsou Chodov nebo Palladium.
Právě zmíněný Chodov ve své zrekonstruované části nedávno otevřel největší koncepční obchod s lokální módou v Česku a na Slovensku Czech Labels & Friends. Na ploše 500 metrů čtverečních se tak poprvé v historii prodává vedle sebe lokální kosmetika spolu s výrobky českých a slovenských návrhářů, designérů hraček, ale i bytového designu.
Zda se lokální výrobci oblečení udrží v konkurenci těch zahraničních, ukáže jen čas. Není komerčně lepší místo, kde to zjistit, než centrum, které ročně navštíví přes 13 milionů zákazníků.
I u nás ve Footshopu fungují lokální designéři skvěle jako magnet na tuzemské, ale i zahraniční zákazníky. Poselství je jasné: Lokálnost je trendy a má se podporovat!
Silvia Haupt Kozoňová, PR manažerka, Footshop