Pokud chcete udělat obsah, který táhne, musí být tak dobrý, že donutí lidi investovat svůj čas do jeho konzumování. Ale jak takový obsah vytvořit? Odpověď na tuto otázku se snažili najít řečníci konference Content marketing, kterou pořádala Asociace content marketingu.
Můžete se spojit s nějakým influencerem, tedy někým, jehož sledují lidé dobrovolně. Influenceři nemusí být nutně celebrity, klidně může jít o „hezké holky“ nebo „maminy na mateřské“. Ale tento druh marketingu není vhodný pro všechny typy služeb.
„Mezi dvacátníky a třicátníky je spousta zajímavých vrstevníků, kteří inspirují ostatní. Ale úspěšný muž nad čtyřicet let, který se chce spojit s nějakou značkou, je horké zboží,“ upozornil Jakub Mařík z agentury Follow Bubble, který se specializuje na spolupráci s influencery.
Zájem zákazníků můžete vzbudit taky prostřednictvím emocí. Dobrým příkladem je podle ředitele agentury McCann Prague Jana Binara loňská kampaň značky dámských vložek Always, která upozornila na genderové stereotypy v paletě smajlíků na sociálních sítích. Dámské smajlíky byly typicky spojené s líčením.
Značka tedy ženy vyzvala, aby navrhovaly, jaké smajlíky by uvítaly. Padaly návrhy jako surfařka nebo IT specialistka. Nezisková organizace Konsorcium Unicode, která na standardy smajlíků i jazykových sad globálně dohlíží, si už návrhy od značky Always vyžádala.
V podobném duchu se nesla i kampaň letecké společnosti JetBlue, která dávala svým pasažérům slevu na další let ve chvíli, kdy na palubě plakalo dítě.
„Emocionální kampaně posilují značky a mají výrazně větší vliv na zisk. Jejich efekt se sice dostaví později, ale je silnější,“ řekl k tomu Jan Binar s tím, že chtějí-li značky přitahovat zákazníky, musí tvořit obsah, který lidé aktivně vyhledávají. Tedy obsah, který pomáhá spotřebitelskému zážitku nebo ho umocňuje.
Autor je vedoucím redakce speciálních projektů ve vydavatelství Economia.