Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

adMeter: Oddělujme internet a mobilní aplikace. Jsou svébytnými mediatypy. A rostou!

Aplikace na mobilu mají v rámci mladší cílové skupiny 15 až 34 let už větší dosah než televize. Vyplývá to z posledního crossmediálního šetření adMeter 1000, které nově měří data právě z mobilních aplikací. Na své konferenci o tom informovali zástupci agentury Median. Na druhou stranu ale připustili, že význam mobilních aplikací v rámci mediatypů sice rychle roste, i tak ale u nich lidé tráví daleko méně času než u tradičních médií, jako jsou televize nebo rádio.

Starší dají přednost WhatsAppu

Češi přicházejí do styku s médii čím dál častěji. Podle adMeteru je průměrně konzumují šest hodin denně. Oproti minulému roku se jedná o 18procentní nárůst.

Nejvíce času ovšem s přehledem strávíme u televize. Internet ale se 14procentním meziročním nárůstem stráveného času pomalu dohání druhé rádio, u něhož poslechovost stagnuje. A u aplikací trávíme času nejméně. „Nejsme zvyklí je dlouho používat. Je to kolem 12 minut denně,“ uvedla account manažerka Medianu Rozália Koudelková. Na druhou stranu se ale tento čas meziročně zdvojnásobil.

Reklama
Abovalve

V konzumaci médií jsou vidět silné generační rozdíly. Pro mladé jsou mobilní aplikace už nejsilnějším mediatypem. V rámci populace se sice drží na čtvrtém místě, meziročně ale jejich zásah narostl o 70 procent.

Nejpopulárnější aplikací je Facebook, a to bez ohledu na věk. Dále se ale žebříček rozchází. Ve starší generaci se víc používají komunikační a praktické aplikace, jako jsou například mapy nebo WhatsApp. Mladší generace je víc orientována na zábavu, například na sledování videí na YouTube nebo fotek na Instagramu.

Přesah tradice do digitálu

Tradiční média využívají vzrůstajícího významu internetu a aplikací k hledání nových diváků a posluchačů. Nejvyšší podíl diváků, kteří sledují obsah výhradně skrze webové stránky, má z televizí Prima – 2,4 procenta. Méně se daří získat výhradně on-line konzumenty rádiím. Jsou důležití zejména pro veřejnoprávní Český rozhlas, zatímco v případě komerčních stanic, jako jsou Impuls a Frekvence 1, téměř neexistují.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)