Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

8. Tiskové agentury chtějí peníze od webových firem

Evropské tiskové agentury požadují, aby velké internetové firmy, jako Google, Facebook a Twitter, musely platit autorské poplatky za využívání zpravodajského obsahu. Mají z něj totiž zisk. Vyplývá to ze společného prohlášení devíti agentur zveřejněného ve francouzském deníku Le Monde. Pod prohlášením jsou podepsány například francouzská agentura AFP nebo německá DPA. Zájem uživatelů o zpravodajství podle agentur pomáhá internetovým společnostem zvyšovat příjmy z reklamy na úkor těch, kteří zprávy vytvářejí. „Facebook uvedl, že jeho cílem je stát se největším médiem na světě, přitom je bez redakce. Nemají žádné zpravodajské sítě ani týmy reportérů v Sýrii, kteří by riskovali život, aby ukázali pravou tvář války,“ uvedly agentury. EU teď debatuje o směrnici, která by internetové společnosti přiměla za zpravodajské články platit.

Evropským tiskovým agenturám se nelíbí, že internetové firmy jako Facebook nebo Twitter vydělávají na jejich práci.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)