Českému YouTube letos kraloval – stejně jako ve světě – globální hit Despacito. Češi si ale zamilovali i britského zpěváka Eda Sheerana nebo americkou skupinu Imagine Dragons. Vyplývá to z žebříčku YouTube Rewind. Jedná se o projekt, v jehož rámci Google zveřejňuje seznamy nejoblíbenějších videí a zároveň k tomu publikuje video, které je kompilátem úspěšných tvůrců. Specifikem letošního roku je, že YouTube ve spotu Rewind vynechal největšího youtubera Felixe Kjellberga alias PewDiePie. Toho totiž letos doprovázela řada kontroverzí a střetů s médii. V tuzemsku bodovali i čeští tvůrci, konkrétně moderátor Leoš Mareš s videem k udílení cen Fotbalista roku 2016, hudební skupina Mirai a výrazný youtuber Kovy. Ukázalo se, že YouTube není jen platforma pro videoblogery. To dokazuje fakt, že uspěl i premiérový díl komediálního seriálu Lajna z hokejového prostředí nebo reklamní spot řetězce supermarketů Billa. Globálně nejúspěšnější virál je Until We Will Become Dust z thajské pěvecké soutěže The Mask Singer, celosvětově nejposlouchanějším songem je zmiňované Despacito zpěváka Luise Fonsiho. I Twitter zveřejnil seznam nejúspěšnějších příspěvků. „Pomozte mi, prosím. Potřebuji své kuřecí nugety,“ napsal v dubnu šestnáctiletý Carter Wilkerson a jeho vzkaz poslalo dál rekordních 3,6 milionu uživatelů. Fastfood Wendy’s jeho žádost vyslyšel a zásobuje ho do konce roku zdarma.
Letní song Despacito od zpěváka Luise Fonsiho se stal globálním hitem. Rádi si ho pouštěli i Češi.