Vyplnit formulář na webu, který není přizpůsoben pro mobily, je složité. Vést reklamy z mobilu na takový web tedy nedává smysl – získaný kontakt se prodraží, neboť jen pár z přivedených uživatelů si tím martyriem úspěšně projde. Facebook tak přišel s formátem Lead Ads, tedy reklamou pro generování potenciálních zákazníků.
Tato reklama vypadá v newsfeedu na Facebooku či Instagramu stejně jako jakákoliv jiná. Po prokliknutí se však uživatel nedostane na web, ale otevře se mu formulář přímo ve facebookovém či instagramovém rozhraní. Vše je rychlé a jednoduché.
Navíc Facebook o uživatelích už velké množství informací ví a může je tak předvyplnit. Snadno získáte zájemce o newsletter, testovací jízdu, cenovou nabídku nebo soutěžící.
Cílem Lead Ads kampaně je samozřejmě sběr co nejrelevantnějších kontaktů. Proto doporučujeme, abyste sběr údajů komunikovali už v rámci textu reklamy.
Jasným sdělením v textaci a také přidáním i nějaké doplňující otázky do formuláře přinutíte uživatele, aby se nad odesláním svých odpovědí včetně kontaktu zamyslel.
Ušetříte náklady na propagaci i zpracování bezmyšlenkovitě odeslaných formulářů pouze s předvyplněnými údaji, kdy si uživatel pečlivě nepročetl účel kampaně.
Do formuláře lze vkládat otázky s otevřenou odpovědí, několika zaškrtávacími odpověďmi a také podmíněné otázky. Tedy pokud uživatel například odpoví, že má rád zmrzlinu, bude moci vybrat jakou, a pokud nemá, zeptáte se proč.
Facebooku záleží na ochraně osobních údajů. Proto je v předposledním kroku důležité zadat odkaz na vaše zásady ochrany osobních údajů a musíte potvrdit, že nebudete získané kontakty přeprodávat. V posledním kroku jen přidáte link na váš web.
Nové kontakty najdete ve správci stránek v sekci Nástroje pro zveřejňování.
Zde je můžete stáhnout jako CSV nebo spárovat s vaším CRM. Kontakty může stahovat pouze admin stránky a maximálně 90 dní od získání, pak je Facebook maže.
Autor je Facebook Ads specialistou v Business Factory.
Lead Ads umí často získat kontakty levněji než reklama vedoucí na web.
Repro: MAM