S velmi odlišnými komunikačními koncepty přišli ve stejnou dobu oba lídři na tuzemském trhu chipsů. Bohemia Chips zobrazují jihočeskou vesnici, zatímco značka Lay’s sází na počítačové hry.
Tradice, vesnice, láska
Česká krajina, tradice a lokální původ značky. To mají evokovat nové obaly výrobků Bohemia. Celá jejich horní třetina je věnována novému logu. „Vnesli jsme do něj příběh. Přidáním jednoduchého elementu lidských postav pouštějících draky jsme do loga vtiskli emoce, které jsou pro značku Bohemia tak charakteristické: sounáležitost a radost z maličkostí,“ vysvětluje Karolína Kůtová, brand manažerka společnosti Intersnack.
Jednotlivé příchutě brambůrků i tyčinek Bohemia navíc dostaly jasné barevné odlišení, které má spotřebitelům usnadnit orientaci v portfoliu. Modrá barva patří solené variantě, červená paprice a zelená příchuti smetany s cibulí. Změny designu vycházejí z kvalitativního spotřebitelského výzkumu, který pro Intersnack zajistila agentura Simply5.
Intersnack natočil na podporu obalů další televizní spot s Jiřím Mádlem a Kristínou Svarinskou. „V novém spotu je potkáváme na výletě – vyjeli si na kolech do přírody stanovat. Ve spojení jejich vztahu a nádherné jihočeské krajiny nalézáme paralelu s brambůrkami Bohemia,“ říká Jan F. Dufek z agentury AdHackers, která spot natočila. Chipsy jsou dále propagovány v hypermarketech formou shop-in-shop konceptu.
Hry, počítače, rychlost
Konkurenční chipsy Lay’s se spojily s americkou společností Electronic Arts, která produkuje počítačové hry, aby připravily spotřebitelskou soutěž o herní novinku Need for Speed Payback a další gamingové ceny, včetně herních notebooků. Promoční obaly chipsů obsahují ve svárech kód, který se pak vloží na webové stránky Hrajslays.cz.
Kampaň cílící na lidi ve věku 15 až 24 let je podpořena i TV spotem, ve kterém teenageři hrají aktuální verzi závodní hry Need for Speed. „Prostřednictvím hravé kampaně a spotřebitelské soutěže chceme oslovit co nejširší skupinu mladých lidí majících v oblibě gaming,“ uvádí Hana Plešmídová, manažerka kategorie snacků společnosti PepsiCo.
Chipsy rostou
Od loňského září do letošního srpna se v českém maloobchodě podle společnosti Nielsen prodalo přes 12 tisíc tun slaných bramborových chipsů. Znamená to výrazný meziroční nárůst skoro o 10 procent. V tržbách to představuje téměř dvě miliardy korun.