Zákaznická data jsou poklad. Pokud je tedy umíte udržovat aktuální. Musíte mít buď nadstandardní vztahy se zákazníky, nebo nejnovější technologie

Data o zákaznících jsou obecně nejdůležitější částí jakéhokoliv byznysu. Je to poklad, který by si měla střežit každá firma a každý obchodník. Není důležité data jen posbírat a uchovat, ale především je udržovat aktuální.

Když v reálném čase můžete pozorovat, zda u zákazníka třeba roste meziročně zisk, máte mnohem větší šanci mu prodat další produkt či službu.

Rovněž je užitečné mít aktuální informace o tom, zda nový či potenciální zákazník svůj byznys rozšiřuje například formou nové pobočky nebo ho přesouvá do jiného regionu. Trh se v dnešní době už nesoustřeďuje pouze na „lov“ nových klientů, ale už jsme se naučili pečovat i o ty stávající a vyhledávat u nich další možnosti.

Mít k dispozici stále aktuální data lze několika způsoby. Buď máte zcela nadstandardní vztahy se zákazníky a víte přesně, kdy se u nich co změnilo, nebo se o sledování firemních dat postarají moderní IT technologie.

Ty umí nejen udržovat data klientů vždy aktuální, ale zároveň poskytují daleko širší možnosti, jako například přehledně interpretované informace o zisku z účetních závěrek. Lze tak zjistit, zda se dané firmě daří, kdy roste, a to jak obratově, tak i například z hlediska počtu zaměstnanců. U každého subjektu lze mimo jiné rozkrýt podrobné vazby, prohlédnout si jeho vývoj, zjistit, zda uzavřel smlouvu s veřejnou správou, a mnoho dalšího.

Další možností využití chytrých dat v podnikání je napojení vaší domovské webové stránky na platformy, které sledují a identifikují její návštěvníky. V dnešní době je možné snadno zjistit, jaká konkrétní firma nebo osoba přišla na váš web a co ji na něm zaujalo.

Tyto systémy dokonce umí doplnit i konkrétní ověřené kontakty na návštěvníky webu. V praxi pak obchodník namísto volání na „slepá“ čísla a neidentifikované kontakty sáhne do systému, kde má k dispozici konkrétní leady.

Systém, který je napojen na váš web, zjistí, kdo si na webu prohlížel jaký produkt či službu (systém umí i zjistit, jaké stránky a jak dlouho byly daným kontaktem navštíveny), vyhledá si osobu v databázi a té volá již jako identifikovanému kontaktu s potenciálním zájem o vaše produkty. Rozdíl v efektivitě je pochopitelně značný.

Tomáš Berger, CEO, Imper CZ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia