Reklama
Megaboard

Zákaznická data jsou poklad. Pokud je tedy umíte udržovat aktuální. Musíte mít buď nadstandardní vztahy se zákazníky, nebo nejnovější technologie

Data o zákaznících jsou obecně nejdůležitější částí jakéhokoliv byznysu. Je to poklad, který by si měla střežit každá firma a každý obchodník. Není důležité data jen posbírat a uchovat, ale především je udržovat aktuální.

Když v reálném čase můžete pozorovat, zda u zákazníka třeba roste meziročně zisk, máte mnohem větší šanci mu prodat další produkt či službu.

Rovněž je užitečné mít aktuální informace o tom, zda nový či potenciální zákazník svůj byznys rozšiřuje například formou nové pobočky nebo ho přesouvá do jiného regionu. Trh se v dnešní době už nesoustřeďuje pouze na „lov“ nových klientů, ale už jsme se naučili pečovat i o ty stávající a vyhledávat u nich další možnosti.

Mít k dispozici stále aktuální data lze několika způsoby. Buď máte zcela nadstandardní vztahy se zákazníky a víte přesně, kdy se u nich co změnilo, nebo se o sledování firemních dat postarají moderní IT technologie.

Ty umí nejen udržovat data klientů vždy aktuální, ale zároveň poskytují daleko širší možnosti, jako například přehledně interpretované informace o zisku z účetních závěrek. Lze tak zjistit, zda se dané firmě daří, kdy roste, a to jak obratově, tak i například z hlediska počtu zaměstnanců. U každého subjektu lze mimo jiné rozkrýt podrobné vazby, prohlédnout si jeho vývoj, zjistit, zda uzavřel smlouvu s veřejnou správou, a mnoho dalšího.

Další možností využití chytrých dat v podnikání je napojení vaší domovské webové stránky na platformy, které sledují a identifikují její návštěvníky. V dnešní době je možné snadno zjistit, jaká konkrétní firma nebo osoba přišla na váš web a co ji na něm zaujalo.

Tyto systémy dokonce umí doplnit i konkrétní ověřené kontakty na návštěvníky webu. V praxi pak obchodník namísto volání na „slepá“ čísla a neidentifikované kontakty sáhne do systému, kde má k dispozici konkrétní leady.

Systém, který je napojen na váš web, zjistí, kdo si na webu prohlížel jaký produkt či službu (systém umí i zjistit, jaké stránky a jak dlouho byly daným kontaktem navštíveny), vyhledá si osobu v databázi a té volá již jako identifikovanému kontaktu s potenciálním zájem o vaše produkty. Rozdíl v efektivitě je pochopitelně značný.

Tomáš Berger, CEO, Imper CZ

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále