Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Za úspěchem e-mailingu je nástroj

Jedním z klíčových faktorů úspěchu nebo nezdaru e-mail marketingu je výběr správného e-mailingového nástroje. Na trhu jich existuje velká řada, ať už českých nebo zahraničních řešení. Neliší se jen cenou, ale i funkcemi a službami, které nabízí.

„Firma by si v první řadě měla položit otázku, zda chce jen rozesílat spousty e-mailů, jako jsou jednoduché newslettery a potvrzení objednávek, nebo poznávat své zákazníky a připravovat jim komunikaci přímo na míru,“ radí Jan Penkala, generální ředitel agentury Acomware, která nabízí on-line marketingové služby. Penkala samozřejmě doporučuje ten druhý přístup k e-mailingu, protože podle jeho zkušeností komunikace segmentovaná na různé skupiny příjemců přináší lepší obchodní výsledky.

Sledujte důležité metriky

Pokud chcete sledovat konkrétní vlastnosti, Penkala vyzdvihuje třeba doručitelnost, tedy míru doručení vašich zpráv do e-mailových schránek. Důležitá je taky možnost lokální podpory buď v podobě dodavatele, nebo agentury. Podpora je zásadní, když se objeví nějaký problém. Další věci, které se vyplatí sledovat, jsou možnost automatizovaných kampaní na základě scénářů, které e-mailový specialista připraví, a skórování uživatelů na základě jejich aktivity.

Reklama
ČEZ

„Pro rozesílání našich newsletterů využíváme český nástroj Yottly, na kterém si ceníme zejména možností pokročilé personalizace, segmentace a automatizace kampaní,“ vysvětluje Milan Duda, marketingový ředitel e-shopu s elektronikou CZC.cz.

Penkala dodává, že do výběru mohou promlouvat taky specifické požadavky, jako je třeba práce s mobilními aplikacemi nebo reklamními budgety. Pokud má firma vlastní mobilní aplikaci, může ji zajímat, zda umí nástroj posílat SMS i push notifikace, sleduje chování v mobilních aplikacích nebo ho spojí s chováním uživatele na webu. Pokud firma pracuje s velkými rozpočty na reklamu, může být pro ni důležité, zda jde e-mailový nástroj napojit na platformu pro sběr a analýzu dat.

Nedělejte si to sami

Penkala firmám rozhodně nedoporučuje tvořit vlastní e-mailingové řešení. „Je to časově i kapacitně náročné, přičemž je velmi složité řešit správnou doručitelnost e-mailů do schránek, což je klíčová vlastnost,“ vysvětluje. Podle něj na trhu navíc existuje nepřeberné množství nástrojů, ze kterých si vybere každý bez ohledu na svou velikost, zaměření nebo segment.

Karel Koupil, e-mailingový stratég digitální agentury Nydrle, mu dává za pravdu: „Pro start-upy nebo menší firmy, které si zvládnou rozesílky realizovat samy, se hodí Mailchimp,“ radí Koupil.

V této agentuře pro klienty, kteří požadují funkce na míru a lokální podporu, využívají české nástroje Mailforce nebo Email Machine. Pro korporátní klienty s velkou databází kontaktů, jako je Vodafone nebo ČSA, využívají IBM Marketing Cloud, dříve známý pod názvem Silverpop.

Zmiňovaný nástroj IBM v Česku zastupuje společnost VIVmail.cz. „Má několik desítek funkcionalit. Třeba sám pozná, kdy je optimální doba pro doručení zprávy do e-mailové schránky, a v tento čas e-mailovou zprávu pošle,“ vysvětluje Filip Mejzlík, business development manager VIVmailu.

Mejzlík je přesvědčen, že takový nástroj dokáže ve správných rukou klientům generovat prostřednictvím e-mail marketingu výrazný obrat. Ani sebelepší software ale nedokáže dělat zázraky, pokud ho nespravuje osoba, která problematice rozumí.

S dobrým e-mailingovým nástrojem budou čísla dělat e-mail marketérům velkou radost.
Foto: Shutterstock

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)