Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V Portu uspěly rozpočty i srdcovky

Exhibice jezdců a vozů formule 1 přímo v centru Londýna, závody dronů na pařížské Champss-Élysées nebo slavnostní zahájení 17. mistrovství světa ve vodních sportech. Takovéto bombastické akce bojovaly o ocenění ve finále 12. ročníku světové soutěže firemních eventů a „živé komunikace“ Bea World Awards, která se konala v portugalském Portu.

Odborná porota vedená Andreou Faflíkovou ze společnosti Lego Group poslala do finále 133 z 296 přihlášek. A nakonec rozhodla šalamounsky. Bronzovou Grand Prix získal projekt pěti eventových agentur Audi Summit 2017, dokonalé ztělesnění toho, co si veřejnost představuje pod pojmem event neboli firemní akce: bombastické spojení světla, zvuku i projekce navrch s obří hydraulickou rukou, která žonglovala s Audi A8 v životní velikosti.

Stříbrnou hlavní cenu dostal francouzský projekt #Generationheetch, „první virtuální občanská mobilizace na světě“, kombinace celé řady komunikačních nástrojů, které se všechny v jednom dni spojily do živého eventu na podporu aplikace pro sdílení jízdy.

Reklama
Know

První cenu ale získal event, který byl přihlášen do nízkorozpočtové kategorie. Hlavní síla projektu Desetimiliontý návštěvník Rijksmusea agentury Xsaga totiž nespočívala v bombastickém provedení, ale v momentu překvapení. Nic netušícího návštěvníka nizozemského národního muzea totiž přivítal jeho kompletní personál v čele s ředitelem, aby ho po této instituci nejen provedl, ale jako prvního člověka na světě uložil ke spánku pod Rembrandtovu Noční hlídku. Vše v souladu s heslem „Rijksmuseum je místo plné překvapení“. Jednoduchý, humorný a emotivní projekt nepřinesl konkrétní ekonomické výsledky, ale mimořádnou pozornost veřejnosti doma i v zahraničí. V soutěži uspěl v řadě kategorií a získal i hlavní Grand Prix.

Cenu pro Ikonický event, tedy akci, která nesnese srovnání s jakoukoliv jinou, dostal zahajovací ceremoniál olympijských her v Riu z roku 2016. „Oceněné práce dokázaly samotný event propojit s jeho využitím v kampani na sociálních mediích,“ zhodnotila výsledky soutěže Andrea Faflíková.

České agentury poslaly do soutěže 16 přihlášek. Do finále jejich bylo nominováno šest, z toho tři z dílny JAD Productions. Ocenění získala nakonec jediná: druhé místo v kategorii eventů neziskových organizací dostal Olympijský park Rio – Lipno 2016, který připravily ČOV a AV Media.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu