Spíš bezmasé. Ale občas husa dobrá

Tak co husička? Byla? Pojďte si dnes dát něco lehčího a zajděte k nám, třeba do nové restaurace Vegg-Go v Centru Chodov.“ Z tohoto příspěvku, který se na facebookovém profilu vegetariánského řetězce bister Vegg-Go objevil den po svátku svatého Martina, je jasné, že tento řetězec se ani zdaleka nesnaží nalákat jenom vegetariány a vegany. Jeho cílovou skupinou jsou tzv. flexitariáni, tedy lidé, kteří cíleně vynechávají maso z jídelníčku, ale nezříkají se ho úplně.

Chtělo to už něco zdravějšího

Jan Hanuš, zakladatel Vegg-Go, říká, že flexitariánství je dnes světovým megatrendem. Lidi k němu většinou vede buď soucit se zvířaty, nebo jen potřeba jíst zdravěji. „Naší cílovou skupinou jsou typičtí lidé z kanceláří, kterým záleží na tom, co jedí. Zajdou k nám několikrát týdně, mezitím si klidně dají maso někde jinde, my to nijak neřešíme a nikoho nepřesvědčujeme,“ vysvětluje Hanuš s tím, že je přesvědčen, že vsadil na trend, který bude příštích deset let i u nás velmi silný.

Příběh bister Vegg-Go je okořeněn právě osobou jejich zakladatele, který bezprostředně před spuštěním tohoto byznysu působil jako generální ředitel Kosteleckých uzenin. Management tohoto masokombinátu každé pondělní ráno ochutnával desítky druhů uzenin, které firma vyráběla. A právě Hanuš tuto praxi zavedl, prý jako povinnost, aby se vědělo, co se vyrábí. Ale nakonec sám zjistil, že s ohledem na své zdraví musí změnit jídelníček. Právě to ho přivedlo na cestu k založení bister Vegg-Go, kterých je dnes v ČR aktuálně 15, jedno se nachází i ve Vídni.

Polovina klientely jsou masojedi

Vegg-Go není zdaleka jediné vegetariánské bistro, které cílí na flexitariány. „Člověk, který mimo práci žije aktivní život a hledá alternativu k masité stravě,“ popisuje typického zákazníka pražského podniku Chutnej Fast Food jeho spolumajitel Miroslav Štěpánek. Ani on nepovažuje cílení pouze na vegetariány a vegany – vzhledem k jejich procentuálnímu zastoupení ve společnosti – za rozumné. Lidé, kteří jedí i maso, v tomto bistru prý odhadem tvoří asi polovinu klientely.

„Ve vyspělých zemích jde o dlouhodobě rostoucí trend, na kterém se koncept Vegg-Go veze stále vzhůru,“ hodnotí franšízový potenciál Vegg‑Go i Jaroslav Tamchyna, ředitel Českého institutu pro franchising.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia