Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Spíš bezmasé. Ale občas husa dobrá

Tak co husička? Byla? Pojďte si dnes dát něco lehčího a zajděte k nám, třeba do nové restaurace Vegg-Go v Centru Chodov.“ Z tohoto příspěvku, který se na facebookovém profilu vegetariánského řetězce bister Vegg-Go objevil den po svátku svatého Martina, je jasné, že tento řetězec se ani zdaleka nesnaží nalákat jenom vegetariány a vegany. Jeho cílovou skupinou jsou tzv. flexitariáni, tedy lidé, kteří cíleně vynechávají maso z jídelníčku, ale nezříkají se ho úplně.

Chtělo to už něco zdravějšího

Jan Hanuš, zakladatel Vegg-Go, říká, že flexitariánství je dnes světovým megatrendem. Lidi k němu většinou vede buď soucit se zvířaty, nebo jen potřeba jíst zdravěji. „Naší cílovou skupinou jsou typičtí lidé z kanceláří, kterým záleží na tom, co jedí. Zajdou k nám několikrát týdně, mezitím si klidně dají maso někde jinde, my to nijak neřešíme a nikoho nepřesvědčujeme,“ vysvětluje Hanuš s tím, že je přesvědčen, že vsadil na trend, který bude příštích deset let i u nás velmi silný.

Příběh bister Vegg-Go je okořeněn právě osobou jejich zakladatele, který bezprostředně před spuštěním tohoto byznysu působil jako generální ředitel Kosteleckých uzenin. Management tohoto masokombinátu každé pondělní ráno ochutnával desítky druhů uzenin, které firma vyráběla. A právě Hanuš tuto praxi zavedl, prý jako povinnost, aby se vědělo, co se vyrábí. Ale nakonec sám zjistil, že s ohledem na své zdraví musí změnit jídelníček. Právě to ho přivedlo na cestu k založení bister Vegg-Go, kterých je dnes v ČR aktuálně 15, jedno se nachází i ve Vídni.

Reklama

Polovina klientely jsou masojedi

Vegg-Go není zdaleka jediné vegetariánské bistro, které cílí na flexitariány. „Člověk, který mimo práci žije aktivní život a hledá alternativu k masité stravě,“ popisuje typického zákazníka pražského podniku Chutnej Fast Food jeho spolumajitel Miroslav Štěpánek. Ani on nepovažuje cílení pouze na vegetariány a vegany – vzhledem k jejich procentuálnímu zastoupení ve společnosti – za rozumné. Lidé, kteří jedí i maso, v tomto bistru prý odhadem tvoří asi polovinu klientely.

„Ve vyspělých zemích jde o dlouhodobě rostoucí trend, na kterém se koncept Vegg-Go veze stále vzhůru,“ hodnotí franšízový potenciál Vegg‑Go i Jaroslav Tamchyna, ředitel Českého institutu pro franchising.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)