Takové normální Vánoce. To je název kampaně, kterou pro letošní svátky připravil řetězec Lidl. Na sociálních sítích kampaň používá hashtag #vanoceposvem. Česká adaptace je součástí mezinárodní vánoční kampaně.
„Stejně jako v loňském roce pro ni i letos využijeme kromě POS materiálů a letáků také televizní spoty, internet a sociální média,“ přibližuje Zuzana Holá, tisková mluvčí Lidlu. Kampaň si klade za cíl propagovat Vánoce, které se „obejdou bez zbytečného stresu“. Prodejny Lidl mají svou nabídkou zákazníkům v přípravách na svátky pomoci.
Spot se vymezuje proti „strojeným a načančaným Vánocům“, ve skutečnosti ale tradiční české svátky připomíná jen částečně. Zní v něm totiž píseň s anglickým textem a místo kapra se servíruje krocan. I když v jiném záběru kapr ve vaně plave. „Protože se jedná o mezinárodní kampaň, tak i televizní spot vznikl s různými motivy. Objevuje se tam jak motiv krocana, tak i kapra,“ vysvětluje Holá.
Děti jako experti na hračky
Konkurenční řetězec Tesco vsadil ve svých vánočních spotech na děti, které jsou prý „odborníky na hračky“, takže je ve spotech „testují“. V sedmi videích vystupují malá děvčata a malí chlapci, kteří ocení například propracovanost domku pro panenku Barbie nebo rychlost sportovního auta na dálkové ovládání. Videa jsou určena pro digitální distribuci: na YouTube, na Facebook a webové stránky Teska.
Spoty jsou cíleny na Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Jejich natáčení probíhalo v prodejně Teska na pražském Zličíně. Režie se ujal Tomáš Mašín, spot vznikl v produkci společnost Filmservice. Kreativní zpracování zajistila Ogilvy & Mather. Tesco má podle svých slov ambici stát se díky kampani hlavním místem, kde se letos hračky na Vánoce budou kupovat.
Kampaň jen pro tuzemský trh připravil řetězec prodejen Albert ze skupiny Ahold. Pojmenoval ji „Nadělte Vánocům štědrost“ a poběží až do konce svátků. „Lidé se s naší vánoční kampaní budou moci setkat prostřednictvím image spotů v délce třiceti sekund v televizi a také ve zkrácené variantě,“ říká Barbora Vanko, tisková mluvčí Albertu. A doplňuje místa exekuce: „Tradičně využíváme on-line, venkovní média a především pak komunikaci v našich více než 300 obchodech.“ Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou VCCP Prague v produkci společnosti Target Pictures.