Změnit vnímání piva jakožto nápoje oblíbeného hlavně muži. Tento smělý cíl přijala za svůj pětadvacetiletá podnikatelka Martina Šmírová. Vymyslela si „šampaňské mezi pivy“, značku Aurosa, která má být prvním ryze dámským pivem. Na trh přišlo vloni.
K založení Aurosy ji přivedla představa ženy, která jde do společnosti oblečená ve večerních šatech, na nohou má podpatky a chce si dát pivo. „Ale když si k ní představíte to klasické pivo, není to úplně vhodná kombinace, pokud se tato žena snaží někoho okouzlit,“ vysvětluje Šmírová.
S lahví Aurosy s mramorovým designem tomu má být jinak. „Nepřišlo mi, že by pivo, tak jak jej vnímáme, bylo drinkem hodným luxusních večeří nebo koktejlových party. A věřila jsem, že je na světě mnoho žen, které to vidí stejně jako já,“ říká Šmírová. Sama se však přesvědčila o tom, že na světě je i hodně žen, které to vidí úplně jinak.
Myslíte, že neudržíme pořádné pivo?!
Letos v létě se na Twitteru objevily četné reakce britských uživatelek, které si stěžovaly na to, že marketing piva Aurosa je sexistický a hloupý. „Jak vůbec mohou moje slabé ženské ruce udržet v ruce sklenici piva?“ reagovala ironicky na Twitteru jedna z žen. „Samozřejmě si nemyslíme, že by ženy měly pít jenom Aurosu a jiné druhy piv ne,“ odpovídá na kritiku Šmírová. Zároveň ale dodává: „Nemyslíme si, že by alternativy produktů měly v naší svobodné společnosti být vnímány jako problém.“
Podle ní platí, že i negativní reklama je nakonec přínosná. „Díky více než 80 světovým médiím se o nás doslechli opravdu všude,“ pochvaluje si s tím, že mediální zájem Aurose přinesl nové klienty, kteří chtějí pivo distribuovat třeba i v Tokiu, Hongkongu nebo na ostrově Guam. Právě prodej na zahraničních trzích, hlavně v Nizozemsku, Francii a Itálii, je pro Aurosu stěžejní.
Aurosa není jediné pivo na trhu, které cílí hlavně na ženy. Aktuálně do tuzemských obchodů doputovalo Hoegaarden Rosée. Nápoj s „chutí citrusu a vůní malin“ se prý nejlépe hodí na večírky v převážně dámské společnosti.