Na letošní ročník festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava dorazilo přes čtyři tisíce návštěvníků. Festival se konal na konci října, letošní ročník byl už jedenadvacátým. Hlavní cílovou skupinou akce jsou studenti vysokých škol.
„Kromě návštěvníků ale musíme komunikovat s dalšími skupinami a s každou jiným způsobem,“ specifikuje Katarína Holubcová, výkonná ředitelka festivalu Ji.hlava.
Mezi další cílovky patří filmaři, filmoví profesionálové, partneři, novináři, štáb, uživatelé médií nebo obyvatelé Jihlavy.
Právě lokalita krajského města Vysočiny je podle slov manažerky velkou výhodou a slabinou zároveň. Část návštěvníků musí na festival „dojet“, ale na druhou stranu se díky tomu mohou na festival soustředit.
Velcí partneři už nefrčí
„Co se týká podpory partnerů, dochází k velkým změnám. Na začátku fungování jsme měli jednoho nebo dva velké partnery. Dnes partneři hledí spíše na návratnost investic a krátkodobý zisk,“ popisuje dlouhodobý vývoj Holubcová.
S akcí se letos spojila například moštárna F. H. Prager. „Cílíme na mladší lidi, alternativně smýšlející, kteří se zajímají o domácí i zahraniční dění,“ vysvětluje průnik cílových skupin Ondřej Frunc, spoluzakladatel moštárny. Firma nechala natisknout speciální etikety na zázvorovou limonádu, na kterých byl festival propagován. Na akci samotné měla vlastní stánek a kinoreklamu.
Podle ředitelky Holubcové však měl letošní ročník asi stovku dalších menších partnerů. Novými partnery byly třeba společnosti Bageterie Boulevard a Panasonic. Technologický partner Panasonic zaštítil nové mediální studio a tvůrčí filmové dílny pro veřejnost.
Partneři jsou důležití také jako marketingový nástroj. „Přes jejich komunikační kanály se totiž můžeme dostat k lidem, které by se nám jinak oslovit nepodařilo,“ vysvětluje Holubcová.
A proč by měl festival zajímat i marketéry? „Na kinematografii je krásné, že co jeden rok vymyslí experimentující filmař, můžete druhý rok najít v reklamě.“