Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Organizátoři festivalu Cannes Lions se chytili za nos a oznamují „zeštíhlení“

Organizátoři největšího světového festivalu kreativní komunikace Cannes Lions zareagovali na letošní kritiku a oznámili, že 65. ročník, který se bude konat v červnu 2018, bude kratší, méně okázalý, přehlednější a především levnější.

Jejich touha po maximalizaci zisku hnula během několika posledních let branži natolik žlučí, že kromě zásadních změn ve struktuře soutěže a snížení plného vstupného téměř o tisíc eur lákají i na stopku na růst cen v hotelech nebo „meníčka“ v restauracích.

Jsme o 900 eur levnější!

Příští Cannes Lions poběží namísto osmi jen pět dní, konkrétně od 18. do 22. června. Plný festivalový „pass“ čili vstupenka, jejíž cena v posledních letech dosahovala čtyř tisíc(!) eur, bude o 900 eur levnější.

Reklama
ČEZ

Ze samotné hlavní soutěže budou vyřazeny kategorie Cyber, Integrated a Promo Lions. Nahradí je aktuálnější Brand Experience & Activation, Creative e-Commerce a Social & Influencer Lions.

Zcela bez náhrady bude zrušeno celkem 120 soutěžních podkategorií. Práce pro bono – tedy pro charity a neziskové organizace – budou porotě prezentovány mimo hlavní soutěž. A především: každá práce či projekt mohou být přihlášeny maximálně do šesti soutěžních kategorií.

Organizátoři se také dohodli s představiteli města, kteří přislíbili, že hoteliéři nezvýší ceny ubytování, pět desítek restaurací bude nabízet menu za předem stanovenou cenu a bude určena nejvyšší možná cena jízdného v taxících.

Pořádající komunikační skupina Ascential si slibuje, že „zeštíhlení“ přinese větší důraz na samotná ocenění a že delegáti – tedy návštěvníci festivalu – za své peníze získají „nejvyšší možnou protihodnotu v podobě atraktivní soutěže a zajímavého doprovodného programu“.

„Po dlouhých diskusích s řadou odborníků z branže jsme udělali maximum pro to, aby se festival vrátil ke své podstatě – kreativní práci a lidem, kteří za ní stojí,“ uvedl v oficiálním prohlášení CEO Ascential Events Philip Thomas.

V Cannes vůbec nemusíme být

Organizátoři tak konečně zareagovali na dlouhodobé výhrady na konto přebujelosti festivalu a růstu počtu jeho kategorií i cen v jihofrancouzském přímořském letovisku v době jeho konání.

Ty vyvrcholily letos v červnu, kdy šéf komunikační skupiny Publicis Groupe Arthur Sadoun oznámil, že všechny její agentury – což zahrnuje taková jména, jako jsou Publicis, Leo Burnett nebo Saatchi & Saatchi – mají celoroční „stopku“ na účast v obdobných soutěžích.

A šéf konkurenčního holdingu WPP – a pravděpodobně nejvlivnější muž komunikační branže vůbec – Martin Sorrell se vzápětí nechal slyšet, že jeho skupina svou účast v této soutěži také „přehodnotí“ a že takováto akce se vlastně vůbec nemusí konat v Cannes. „Mohla by probíhat v New Yorku, Londýně nebo Paříži,“ pohrozil v létě Sorrell.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu