Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nejúspěšnější odvětví on-line reklamy

Segmenty trhu s nejvyšší měrou prokliku

Jedničkou internetové reklamy jsou podle dat výzkumné společnosti Gemius kampaně v kategorii Jídlo a nápoje, ovšem jejich míra prokliku (click-through rate, CTR) za poslední dva roky značně klesla. V roce 2015 se udržovala na úrovni 1,36 procenta, zatímco letos dosahuje už pouze 0,74 procenta. Druhé místo drží odvětví Krása. Jeho průměrné CTR se pohybuje od roku 2015 na podobné úrovni, která činí v roce 2017 0,72 procenta. Zajímavostí je, že první dvě odvětví, na jejichž reklamy uživatelé nejčastěji klikají, jsou v roce 2017 stejná jako před dvěma lety. Třetí místo mezi nejklikanějšími reklamami obsadila letos Móda s CTR 0,46 procenta, zatímco v roce 2015 to byly Léky. Změna na třetím místě je způsobená mimo jiné prudkým poklesem míry prokliku u některých odvětví, jako jsou například výše uvedené Léky nebo Média a knihy.

Odvětví trhu podle podílu impresí na mobilních zařízeních

Z dlouhodobě sledovaných dat vyplývá, že v posledních dvou letech se výrazně zvýšil podíl zobrazení reklamy na mobilních zařízeních. U všech sledovaných odvětví je tento nárůst od roku 2015 dvouciferný. Nejvyšší nárůst byl zaznamenán u reklamních kampaní v kategorii Jídlo a nápoje, a to z 8,28 procenta v prvním pololetí roku 2015 na 26 procent v prvním pololetí letošního roku. Více než čtvrtina všech kampaní ze segmentu jídla a nápojů se tedy uživatelům zobrazuje na mobilech a tabletech. Absolutním vítězem v počtu impresí na takových zařízeních je potom odvětví Obchod, kde jde téměř o 30 procent impresí.

„Výrazný nárůst mobilních impresí u reklam je způsoben rostoucí popularitou mobilních zařízení. V roce 2017 se už čtvrtina všech impresí provedených v České republice v námi měřených kampaních zobrazuje uživatelům na mobilních zařízeních. Z těchto zařízení pochází také téměř polovina všech kliknutí a předpokládáme, že tento trend bude do budoucna nadále růst. Nasvědčují tomu také hodnoty průměrné míry prokliků u bannerů obecně, které jsou u mobilních zařízení výrazně vyšší než u klasických osobních počítačů. Nepochybuji, že inzerenti a agentury využijí tohoto trendu, aby získali větší šanci na konverzi uživatele v zákazníka,“ okomentoval vývoj v on-line reklamě tuzemský ředitel společnosti Gemius Michal Fejk. Firma monitoruje reklamní trh v Česku a v regionu střední a východní Evropy.

Reklama
Know

 

 

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)