To, že se nákupní rozhodování dnes díky moderním technologiím liší, je jasné všem. A pro příslušníky nejmladší generace Z (do 22 let věku) se pak už hranice mezi fyzickým a digitálním prostředím nakupování stírá úplně a volně mezi nimi přecházejí.
Aktuální volně prodejná studie Ipsosu Generace Z potvrdila, že důležitou roli nabývají nejrůznější on-line recenze. A Češi je v porovnání s benchmarkem Generace Z ze světa milují. Čtyři z pěti dají na dobrou recenzi při rozhodnutí o vyzkoušení nového produktu. Pro 46 procent je to potom jedno z klíčových kritérií při výběru značky a pro 40 procent důvod, proč posledně nakoupili na internetu.
Z výzkumu Ipsosu dále vyplývá, že při nakupování na internetu mladí oceňují, že díky popisu a recenzím si jsou jisti, že kupují ten správný produkt či službu. V neposlední řadě zde nalézají lepší a jinou nabídku než v kamenných obchodech, říkají.
Z druhé strany mladí nemají problém recenzi sami napsat, ať již pozitivní nebo negativní. „Zatímco dnešní čtyřicátník bude asi váhat nebo cítit ostych, zda recenzi napsat, pro generaci Z je toto naprosto přirozené. Oni se už s internetem a sociálním sítěmi doslova narodili,“ dodává Jan Staněk, strategy and innovation leader z agentury Ipsos.
V případě dotazů či zájmu o studii prosím kontaktujte Jana Staňka – [email protected].