Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Máte mobilní aplikaci? Facebooková reklama je skvělá možnost, jak ji propagovat

Facebook je dobrým nástrojem pro propagaci firemních mobilních aplikací. Ale než s tvorbou reklamy pro aplikaci začnete, doporučujeme vám ji zaregistrovat na Facebooku v sekci pro vývojáře a také přidat do aplikace sadu Facebook Software Development Kit (SDK) pro jednotlivé mobilní platformy – iOS nebo Android.

Přiřazení SDK sice není nutné, ale umožní vám měřit počty instalací a událostí v aplikaci a remarketovat nebo používat deeplink. Deeplink je přímý odkaz, který se dává do reklamy a určuje cílovou stránku po prokliku reklamou. Pokud uživatel aplikaci má, je možné jej poslat přímo do ní a otevřít požadovanou stránku. Posledními kroky, které musíte udělat, jsou nastavení událostí v rámci aplikace, třeba vložení do košíku, a propojení s vaším reklamním účtem.

Myslete na wi-fi

Při tvorbě samotné reklamy si volíte ze tří účelů kampaní: instalace aplikace, konverzi nebo návštěvnost. Zatímco stažení aplikace v App Store nebo Google Play je mířeno na nové uživatele, zbylé cíle konverze nebo návštěvnost by měly aktivizovat zákazníky, kteří už vaši aplikaci ve svém telefonu mají, ale nepoužívají ji.

Reklama
Know

Dále doporučujeme definovat vhodné verze operačního systému, případně i konkrétní mobilní zařízení, pro které je vaše aplikace určena. Zvažte taky možnost zobrazování reklamy jen zařízením připojeným k wi-fi, protože řada lidí má omezený datový limit.

V kreativě reklamy pak máte možnost použít video nebo statický obrázek, doplněný textem s devadesáti znaky a tlačítkem. U klientů se nám osvědčilo, když použitá grafika ukazuje, jak aplikace v mobilu vypadá, nebo když názorně ukážeme, jak se přesně používá.

V průběhu kampaně se zaměřte na vyhodnocování metrik, jako jsou počty a ceny jednotlivých instalací mobilní aplikace nebo akce v ní provedené. Na mysli máme takové akce jako spuštění, registrace, zobrazení obsahu, nákup, přidání do košíku nebo využití věrnostních kreditů.

Každý vývojář si samozřejmě může sám definovat vlastní události, které bude chtít v aplikaci sledovat.

Autorka je marketingovou specialistkou v Business Factory

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)