Kantar: Lidé méně důvěřují zprávám na sítích, tradiční média si reputaci posílila

Zatímco klasická mainstreamová média – jako třeba 24hodinové televizní zpravodajství nebo tištěné tituly – svou důvěryhodnost v očích čtenářů posilují, on-line zdroje informací jejich důvěru ztrácejí. Vyplývá to z mezinárodního výzkumu na toto téma, který na vzorku osmi tisíc lidí ve Francii, Británii, Spojených státech a Brazílii realizovala výzkumná společnost Kantar.

Tištěným titulům podle něj důvěřuje o 23 procent lidí více než v minulém roce, 24hodinovým zpravodajským stanicím o 20 procent více. Printové tituly navíc ve výzkumu vyšly jako průměrně nejdůvěryhodnější – věří jim 72 procent lidí.

V celkovém průměru je navíc 73 procent respondentů výzkumu přesvědčeno, že kvalitní žurnalistika je klíčová pro fungování demokracie. Dvě třetiny z nich si také myslí, že média nenutí politiky a byznysové lídry k dostatečné odpovědnosti za jejich činy a měla by „přitvrdit“. Ve společnosti se také projevuje smysl pro ověřování zpráv, skoro 40 procent respondentů říká, že používá více zpravodajských zdrojů než loni.

On-line zprávy pod tíhou fake news

Fake news silně poškodily reputaci zpráv, které jsou čerpány ze sociálních sítí nebo komunikačních aplikací. Sítím důvěřuje méně než 58 procent lidí, messenger aplikacím 57 procent. Pokles důvěry se dotkl i zpravodajských servisů, které působí pouze on-line. I těm podle výzkumu společnosti Kantar věří méně než 41 procent konzumentů jejich obsahu.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia