Devět z 10 Čechů z internetové populace se alespoň někdy zbavuje ochlupení na některé části těla (78 % to dělá pravidelně v zimě i v létě), ženy častěji než muži. Mezi ženami a muži jsou významné rozdíly z hlediska toho, o jakou tělesnou partii se jedná. Zatímco ženy si během celého roku pravidelně odstraňují hlavně chloupky v podpaží (82 %), v intimních partiích (62 %) a na nohách (53 %), muži si tyto části holí také, ale méně často – podpaží 29 % a intimní partie 27 %. Muži si ale pravidelně holí vousy na obličeji (61 %), typicky pomocí žiletky nebo holicího strojku. Žiletka je jednoznačně nejoblíbenější i u žen, a to jak v případě holení nohou, tak intimních partií. Na obličej jim postačí i pinzeta (používají ji 2/3 žen). Přibližně pětina žen chodí do salonu či si chloupky na obličeji odstraňuje svépomocí voskem.
Obecně se o něco častěji holíme v létě, kdy se víc odhalujeme. Nejvíce patrný je tento rozdíl u žen, pokud jde o holení nohou – zatímco v létě si nohy pravidelně holí 8 z 10 žen, v zimě je to 5 z 10. Určité partie si pak během roku holíme skutečně jen výjimečně či vůbec – například ruce si v zimě i v létě pravidelně holí jen pět procent dotázaných.
Lidé, kteří se neholí, jako hlavní důvod uvádějí, že takové věci jednoduše neřeší. Více než čtvrtina z nich se neholí i proto, že je to pro ně nepřirozené.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.