K holení nám stačí klasická žiletka

Devět z 10 Čechů z internetové populace se alespoň někdy zbavuje ochlupení na některé části těla (78 % to dělá pravidelně v zimě i v létě), ženy častěji než muži. Mezi ženami a muži jsou významné rozdíly z hlediska toho, o jakou tělesnou partii se jedná. Zatímco ženy si během celého roku pravidelně odstraňují hlavně chloupky v podpaží (82 %), v intimních partiích (62 %) a na nohách (53 %), muži si tyto části holí také, ale méně často – podpaží 29 % a intimní partie 27 %. Muži si ale pravidelně holí vousy na obličeji (61 %), typicky pomocí žiletky nebo holicího strojku. Žiletka je jednoznačně nejoblíbenější i u žen, a to jak v případě holení nohou, tak intimních partií. Na obličej jim postačí i pinzeta (používají ji 2/3 žen). Přibližně pětina žen chodí do salonu či si chloupky na obličeji odstraňuje svépomocí voskem.

Obecně se o něco častěji holíme v létě, kdy se víc odhalujeme. Nejvíce patrný je tento rozdíl u žen, pokud jde o holení nohou – zatímco v létě si nohy pravidelně holí 8 z 10 žen, v zimě je to 5 z 10. Určité partie si pak během roku holíme skutečně jen výjimečně či vůbec – například ruce si v zimě i v létě pravidelně holí jen pět procent dotázaných.

Lidé, kteří se neholí, jako hlavní důvod uvádějí, že takové věci jednoduše neřeší. Více než čtvrtina z nich se neholí i proto, že je to pro ně nepřirozené.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-23

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-23

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Chatbot
Sluha
Odpovědnost

MAM Exkluzivně v časopise

Alex Dalman a Peter Gasston
Joah Santos
Digimedia 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia