Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak přežije agentura příchod nového šéfa marketingu u klienta?

Co dokáže nejvíce rozhodit fungující marketingový tým ve firmě? Odchod vedoucího, ať už se jedná o brand managera, nebo přímo marketingového ředitele. V poslední době je to častý jev a troufám si říct, že nejen u našich klientů. U některých spolupracujeme už dokonce se třetím marketingovým ředitelem. Rád bych se podělil o to, co jsem se při tom naučil.

Především bych chtěl poznamenat, že konec marketingového ředitele automaticky neznamená odchod agentury. Platí to ale v případě, když se agentura stane silným partnerem klienta. Abyste toho dosáhli, musíte znát dobře firmu, její problémy, rozhodovací procesy a její zaměstnance. Jednoduše neorientujte se jen na marketingového ředitele a neřešte jen marketingovou komunikaci, ale zajímejte se třeba i o produkty a obchod. Díky tomu si můžete vybudovat roli určitého spojovacího článku i mezi jednotlivými týmy ve firmě, být držiteli know-how o společnosti. To vám pomůže udržet si důvěru, i když marketingový šéf z firmy odejde. Ostatní se na vás obracejí, protože ho můžete po nějaký čas dobře zastat, víte, na co navazujete, a znáte směřování firmy, protože jste se na jeho vytváření i podíleli.

Klíčová doba pro vaše setrvání nebo rychlou smrt je příchod nového marketingového manažera. Snažte se s ním vždy sejít co nejdřív. Klidně iniciujte neformální oběd ještě před jeho nástupem. Je dobré se poznat, naladit na stejnou vlnu a také mu pomoci poznat firmu, stát se jeho průvodcem. Zároveň doporučuji připravit si přehlednou prezentaci se vším zásadním, co se do jeho nástupu v marketingové komunikaci firmy odehrálo. A pokud máte nějaké z vašeho pohledu skvělé nápady, které ale u předchůdce z různých důvodů neprošly, s novým šéfem přichází příležitost na jejich uskutečnění. Takže je zkuste zase vytáhnout ze šuplíku.

Reklama
ČEZ

Sečteno podtrženo: nový marketingový ředitel nemusí nutně znamenat pro spolupracující agenturu hrozbu. Musíte mít ale vybudovanou pozici spolehlivého partnera. Toho dosáhnete, pokud nejste uvězněni v marketingové bublině a zajímáte se o firmu jako celek.

Michal Kříž, account director, Digital Brain

Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)