Černé dny plné slev

Pro americké obchody je černý pátek nejrušnější nákupní den v roce. Už několik let se na jeho popularitě vezou i tuzemští prodejci. Letos připadl na 24. listopadu, ale mnohde trval několik dnů.

„Black Friday napevno zakotvil v českém marketingovém kalendáři a my bereme tuto kampaň z hlediska přípravy velmi vážně,“ tvrdí Jitka Dvořáková, obchodní ředitelka Mall.cz. Ani tento e-shop se nespokojí jen s jedním dnem. „Pojetí této kampaně se v Česku obecně trochu změnilo, a tak se díky našim tuzemským konkurentům z černého pátku stal v mnoha případech spíše černý půlměsíc,“ připouští Dvořáková. Třeba Datart akci nazval „černým týdnem“.

Andrea Čižmářová, ředitelka komunikace e-shopu Kasa.cz, říká: „Obecně je období Black Friday obratově nejzajímavější akcí celého roku a pravidelně překonává minulá léta.“

Úžasná pětiprocentní sleva

Typickým úskalím akce ale je, že jsou to často slevy z uměle navýšených cen. „Problém je, když se ti podnikavější z nás na Black Friday připraví a měsíc dva dopředu nepozorovaně vyženou ceny vybraného zboží nahoru, aby je pak mohli s velkým humbukem srazit,“ upozorňuje Jiří Opletal z e-shopu Xiaomimobile.cz. „Nadšení“ spotřebitelé si odnášejí plné náruče zboží, které je reálně levnější o pět procent.

Opletal si myslí, že by prodejci měli raději podporovat svou spolehlivost, dlouhodobý vztah k zákazníkovi a kvalitní servis, což se prý vytrácí. „Myslím si, že pocit zákazníka, který se kdykoliv během roku obrátí na ‚svého‘ prodejce a uskuteční smysluplný nákup, je důležitější než tobogán slev, akcí a bankrotů.“

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
tesco_hlavni