Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Budoucnost maloobchodu nelze předpovědět. Má ale být digitální a „bezešvý“

Přežijí jen ti, kteří budou inovovat. Platí to jak ve franšízingu, tak v byznysu jako celku. „Investoři budou vyhledávat čistě digitální koncepty nezatížené materiální výrobou,“ řekl Jaroslav Tamchyna, prezident Českého institutu pro franchising (ČIFRA), který pořádal další konferenci Franchise Day Pro Futuro. Akce se nesla v duchu digitálních inovací, které mají urychlit nakupování.

Bill Gates se mýlil

Pojem „Retail 4.0“, který do názvu své přednášky vtiskl Tomáš Krásný, partner agentury Blue Strategy, znamená maloobchod prostoupený digitálními technologiemi a umělou inteligencí. Jedná se o „bezešvý maloobchod“ plný nejrůznějších prodejních kanálů, mezi nimiž je plynulý přechod. Rozdělení na off-line a on-line prodej prý totiž už ztrácí smysl, protože i obchodníci se začínají dívat na svůj byznys komplexně. Jako konkrétní příklad tohoto přístupu Krásný uvedl společnost Datart.

Blízká budoucnost má být definována vyspělými technologiemi, ale i „mizerným veřejným životem a politickou situací“. Kvůli tomu ji není možné předpovídat, ve hře je příliš mnoho možností, tvrdí Krásný, který na podporu této myšlenky připomněl, že i zakladatel Microsoftu Bill Gates v roce 2004 tvrdil, že do dvou let bude vyřešen spam.

Reklama

Budeme sdílet samořízená auta?

„Zatím jste byli, pánové, hrozně při zemi,“ zahájila narážkou na předřečníky svůj výstup Simona Kijonková, majitelka společnosti Zásilkovna.cz. Sama poté nešetřila velmi optimistickými výhledy do budoucnosti plné digitalizovaných služeb a umělé inteligence. Během příštích tří let se prý u nás v logistice začnou využívat samořízená auta. „V Americe jsou běžně v provozu. Tady kdyby dnes vyjela, způsobí dopravní kolaps,“ poukázala Kijonková na nepřipravenost lidí na autonomní vozidla. A u dopravy svou prezentaci i zakončila. „Já už dnes jezdím Liftagem víc než vlastním autem,“ říká Kijonková, která je přesvědčená, že po roce 2025 už lidé ve městech nebudou potřebovat vlastní vozy, protože carsharing autonomních aut bude „naprosto běžný“.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)