Na trhu vzniklo nové agenturní uskupení s názvem Taste. Tvoří ho on-line marketingová agentura Sun Marketing, analytická společnost Medio Interactive a kreativní spin-off agentury Sun Marketing Digistory. V čele skupiny stane Sandra Gligić, která v současnosti vede Sun Marketing.
Původní tři agentury se stávají dceřinými společnostmi pod Tastem a budou fungovat i nadále. „Kdybychom se jenom doplňovali, tak by vše zůstalo pouze v rovině úvah. My se ale navzájem potřebujeme,“ vysvětluje hlavní motivaci pro založení společné agentury Jan Makovička, řídící partner Sun Marketingu. „Díky spojení bude Taste pokrývat všechna důležitá témata, od tradičního on-line marketingu přes kreativní služby nebo rozvoj klientských webů až po uživatelský výzkum, pokročilou práci s daty a automatizaci,“ vysvětluje Sandra Gligić.
„Pokud je s agenturou klient spokojený, logicky poptává rozšíření služeb. Přišlo nám lepší spojit se s někým, kdo už funguje, než si nové oddělení budovat od píky,“ doplňuje Jan Tichý, řídící partner Medio Interactive. Překryv nabídky služeb agentur Sun Marketing a Medio Interactive je podle něj prakticky nulový.
Majoritním vlastníkem uskupení Taste je s 82 procenty společnost Sahoo & Maley Investments Sandry Gligić a Jana Makovičky. Zbylých 18 procent pak drží Jan Tichý a Petr Vápeník. Subjekty mají v současnosti dohromady asi 60 zaměstnanců, agenturní uskupení by se chtělo rozrůst ještě o 10 až 15 lidí.
Bude jim to klapat?
Výkonný ředitel Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica vidí spojování agentur jako novinku: „Pro tuzemský trh bylo po dlouhá léta typické spíše rozdělování. Jeden nebo dva lidé z agentury se odloupli, nejlépe s klientem, a založili si vlastní firmu. Opačný proces, spojování, byl spíše výjimkou.“
Pokusy velkých agentur doplnit chybějící digitální kompetence prostřednictvím akvizice podle Hlavicových zkušeností často troskotaly na rozdílnosti firemních kultur. Ale domnívá se, že pokud se firmy navzájem snesou, mohou tím vznikat velmi zajímavé agentury. „Možná se situace na trhu bude měnit, protože propojování jednotlivých marketingových disciplín, větší nároky na zázemí a procesní řízení už nemusí přát tříčlenným agenturám s šikovným arťákem, vtipným kopíkem a prima žábou, která obstará account management,“ glosuje Hlavica a dodává, že k drobení agentur na českém trhu stále dochází.
Společný obrat 80 milionů korun
Sun Marketing vznikl v roce 2006 jako výkonnostní agentura zaměřená na PPC kampaně. Dnes má více než stovku klientů, mezi něž patří například Aegon pojišťovna nebo výrobce jogurtů Hollandia. Jeho obrat loni představoval 62 milionů korun.
Digitální agentura Medio Interactive byla založena v roce 2010. Specializuje se na webovou a datovou analytiku a poradenství v oblasti on-line marketingu a rozvoje webů. Dělala třeba pro Novu nebo Mall.cz. Loni její obrat dosáhl 18 milionů korun.
Nejmladší součástí nového uskupení je agentura Digistory, která vznikla teprve letos jako odbočka Sun Marketingu zaměřená na tvorbu digitálních strategií, kreativních kampaní a obsahu.
Hlavní postavy nového uskupení Taste | |
Sandra Gligić, generální ředitelka, Taste |
Petr Vápeník, řídící partner, Taste |
Jan Makovička, řídící partner, Sun Marketing |
Jan Tichý, řídící partner, Medio Interactive |