Reklama
Megaboard

7. GDPR? E-shopy ani agentury netuší, co to je

Už v květnu začne platit přísnější evropská ochrana osobních údajů v podobě nařízení GDPR. České e-shopy, marketingové agentury ani další firmy dosud s přípravou moc nepokročily. V průzkumu společnosti SmartEmailing mezi více než 1300 českými podniky jich jen dvě procenta uvedla, že už implementují potřebné úpravy. Třiatřicet procent se ještě nepřipravuje, 27 procent vůbec netuší, co to GDPR vlastně je. Dvaatřicet procent dotázaných firem připustilo, že „studuje materiály“, a jen tři subjekty se už mohly pochlubit, že jsou na nástup nové evropské regulace kompletně připraveny. Ani jeden ovšem není ze sektoru komunikace nebo e-commerce. Naprostá většina podniků také nemá ani představu o tom, jaké náklady je vlastně čekají. Osmatřicet procent zúčastněných je odhadlo do 50 tisíc korun, jen malé procento očekává, že nutné investice přesáhnou tuto sumu. Pětina firem si chce GDPR vyřešit vlastními silami. Ve vzorku respondentů bylo zahrnuto mimo jiné 221 e-shopů, 104 firem podnikajících v marketingu a reklamě a 140 poskytovatelů vzdělávacích kurzů a seminářů.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále