České dráhy (ČD) prodávají většinový podíl ve správci reklamy na železnici Railreklam menšinovému vlastníkovi, společnosti Expiria. Ta má jediného akcionáře – firmu BigBoard. ČD mají nyní v Railreklamu podíl 51 procent a Expiria 49 procent. Hodnota obchodu nebyla zveřejněna, podle serveru Zdopravy.cz ale ČD dostanou až 60 milionů korun. Podle posudku, který si kvůli obchodu nechaly České dráhy vystavit, je minimální hodnota jejich podílu v Railreklamu necelých 35 milionů. „Cena prodávaného podílu byla stanovena nezávislým znaleckým posudkem jako nejnižší možná cena k jednání a následným vyjednáváním bylo dosaženo ceny výrazně vyšší,“ řekl serveru mluvčí ČD Radek Joklík. Podle serveru dráhy vyjednaly nad rámec částky dané posudkem ještě výplatu části peněz z účtů Railreklamu a části dividendy za letošní rok. Prodej podílu už schválila i dozorčí rada drah. Expirie o Railreklam měla zájem už v minulosti, její pokus ale v roce 2013 zastavilo ministerstvo dopravy. Tehdy firma nabídla 50 milionů. Railreklam provozuje na nádražích, ve vlacích, na železničních mostech a místech v okolí drah přes 10 tisíc reklamních ploch.