Zpravodajské Rádio Zet konečně může vysílat více hudby. S vysílací radou bojovalo dva roky

Celkem čtyřikrát se v uplynulých dvou letech pokoušelo informačně-byznysové Rádio Zet prosadit do svého vysílání více hudby. Až teď ale změně licenčních podmínek, které by to mohly umožnit, dala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zelenou.

Zetko vzniklo na základech bývalého českého vysílání BBC, proto se jeho program dělí na české a anglické bloky. Podle stávající licence muselo vysílat hudbu tak, aby v českých blocích nepřevažovala nad zpravodajstvím, publicistikou, vzděláváním, sportem a zábavou. V novém znění se změnila definice z českých bloků na „každodenní vysílání“.

Rádiu se tím uvolní ruce při formátování programové skladby v lukrativních časech. Kolik hudby konkrétně přidá, ale stanice neprozradila. Mluvčí Zuzana Nevoralová jen obecně konstatovala, že podíl muziky a mluveného slova bude upraven podle nových podmínek. „Programové změny budeme komunikovat, až je budeme zavádět, a naši posluchači se o nich dozvědí s dostatečným předstihem,“ dodala.

Zetko je ztrátové a zvýšení podílu hudby je jedním z kroků, jak jeho provoz zlevnit. Podle dřívějších vyjádření skupiny Lagardere se tím ale chce i odlišit od konkurence v podobě Českého rozhlasu Plus. Otázkou je, zda tak nepřijde o své stávající posluchače. „Vždy hledáme vhodný poměr mezi adekvátní cílovou skupinou, její velikostí a podobou vysílání,“ řekla k tomu Nevoralová. Čímž naznačila budoucí směřování rádia blíže k mainstreamu.

Rádio Zet v pracovní dny vysílá od šesti do 19 hodin a o víkendech od sedmi do 18 hodin. Ve zbylých časech na frekvenci naladíte anglické vysílání BBC.
Foto: Facebook / ZET

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia