Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Známe červené tlačítko, ne HbbTV

Televize Prima si hodně slibuje od technologie HbbTV neboli hybridní televize. Podle ředitele nových médií Primy Daniela Grunta je však bariérou jejího dalšího rozvoje „edukace trhu a inzerentů“. Skupina proto v srpnu provedla výzkumy ohledně stavu HbbTV trhu v Česku.

Kdo se kouká „hybridně“?

Tím hlavním pro Primu bylo zjistit s co nejnižší odchylkou, kolik lidí má vůbec přístup k hybridnímu vysílání. Ve spolupráci s Českými Radiokomunikacemi a společností Hybrid tak Prima navrhla novou metodiku měření. Vedle cookies, které slouží k rozlišování jednotlivých uživatelů, přidala i další parametry jako unikátní device ID, IP lokace nebo ID vysílače. Podle Grunta totiž data cookies ztrácí 10 procent televizí a dochází tím ke zkreslení měsíčních čísel.

Podle tohoto šetření se na televizních obrazovkách objeví možnost využití funkce „červeného tlačítka“ 1,3 milionu diváků. Výzkum běžel na všech kanálech televize Prima, Barrandova, Šlágru a Óčka.

Reklama
ČEZ

Výzkum na červené tlačítko

S agenturou Nielsen Admosphere se pak Prima zaměřila na aktivní užívání
a znalost pojmů kolem HbbTV. Ve společném výzkumu došly k tomu, že 59 procent z těch, kteří zaznamenali červené tlačítko ve vysílání, jej i použilo. Hůře na tom byli respondenti s porozuměním pojmu hybridní vysílání, které zná jen 30 procent z nich. Spojení „červené tlačítko“, kterým se na televizorech spouští, na druhou stranu znalo 74 procent dotázaných, z nichž tři čtvrtiny je i správně definovalo.

Inzerce v HbbTV

Grunt si chválí vnímání funkce červeného tlačítka mezi diváky. Téměř 90 procent dotázaných uvedlo, že je na obrazovkách neobtěžuje. „Jde o reklamní formát, který napříč všemi mediatypy vadí nejméně.“
Zájem o reklamní kampaně v prostředí HbbTV pak roste. Klienti letos objednali na kanálech Primy zatím 96 HbbTV kampaní. Za celý minulý rok to bylo přitom jen 41 kampaní.

Spolu s nárůstem zájmu inzerentů o reklamu v HbbTV tak Prima na této platformě přišla i s novou reklamní aplikací s názvem Letáky 2.0. V ní mohou podle inzertního oddělení Primy uživatelé hledat letáky podle obchodních kategorií.

Novější verzi HbbTV 2.0 podporují podle Daniela Grunta zatím jen tři procenta televizorů na našem trhu.
Foto: Prima

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)