Pivovar Velkopopovický Kozel, který patří pod Plzeňský Prazdroj, začal v letech 2012 a 2013 pociťovat postupnou stagnaci značky. Ve snaze zarazit zpomalující meziroční nárůsty prodeje a zvýšit objemový podíl na trhu se pivovar pustil do kampaně S poctivostí nejdál dojdeš, kterou realizoval v letech 2015 a 2016.
Do hlavní role v ní pasoval vlastnosti, které v dnešní době ustupují do pozadí. Oslavovala hodnoty, jako jsou poctivost, upřímnost nebo sousedská soudržnost, které by měly být zakořeněné v menších městech a na vesnicích, odkud jsou i hlavní zákazníci Velkopopovického Kozla.
Pro dlouhodobou část kampaně se pivovar a agentura McCann Prague tyto kvality rozhodly komunikovat prostřednictvím postavy kominíka jako „bezejmenného hrdiny všedního dne“. Taktická krátkodobá část pak byla zároveň oslavou 140. výročí založení pivovaru, kde v rámci televizního spotu pivovar symbolicky odměňoval všechny poctivé pracanty. Velkopopovický Kozel chtěl ale přiblížit poctivé řemeslníky autentičtěji. Ve spolupráci s agenturou Triad tak ještě v on-linu poskytl prostor spotřebitelům, aby sdělili svou představu poctivé práce a vyjádřili podporu svým vlastním hrdinům řemeslníkům. Po dvouleté kampani se meziroční nárůst prodejů pivovaru zvýšil průměrně o 11 procent a objemový podíl na trhu celkem o dvě procenta, čímž se splnil vytyčený cíl.
S poctivostí nejdál dojdeš a navýšíš objemový podíl na trhu o dvě procenta.
Foto: McCann Prague