Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tinder vám skoro vidí do postele. Objem informací, které uchovává, dokáže překvapit

Osm set stránek dat. Tolik informací od roku 2013 posbírala nejpopulárnější seznamovací aplikace Tinder, na kterou spoléhá po celém světě okolo padesáti milionů lidí, o reportérce britského listu The Guardian, která ji aktivně využívala.

Dostat se k údajům je přitom pro občany Evropské unie v současnosti vcelku snadné – stačí si o ně říct. „Dostala jsem ale mnohem víc, než jsem vůbec chtěla,“ píše ve své reportáži Judith Duportailová. Novinářka také upozorňuje na to, že v poskytnutých informacích obdržela i záznam zhruba 1700 zpráv, které posílala různým lidem.

Dostupnost údajů je daná i tím, že Brusel soustavně zpřísňuje pravidla v oblasti osobních dat. Uživatelům tak má být umožněno třeba „právo na zapomenutí“, tedy kompletní vymazání osobních údajů z databáze konkrétní firmy. Zatímco na jedné straně reklamní a mediální branže řeší, do jaké míry nové regulace zkomplikují aktivity spojené třeba s cílením reklamy, na straně druhé existují v případech systematického sbírání internetových stop uživatelů oprávněné obavy.

Reklama
Know

Personalizace za cenu soukromí

Tinder kromě jiného využívá geografické polohy a je synchronizovaný s největší sociální sítí – Facebookem. Propojit se dá i s platformami jako Instagram nebo Spotify. Shromážděná data tak zahrnují třeba to, co jste lajkovali na Facebooku, instagramové fotografie nebo oblíbenou muziku. Seznamovací aplikace si také dobře pamatuje, jak často a v jaké době se připojujete a s kým se snažíte navázat kontakt.

Všechno eviduje z toho důvodu, aby vás propojila s tím „správným“ člověkem. „Ohromilo mě, kolik osobních informací jsem dobrovolně uváděla. Místa, zájmy, práce, obrázky, hudební vkus i oblíbené jídlo,“ shrnuje Duportailová. Význam všech údajů si nicméně uvědomila až poté, co je dostala v jednom balíku.

Věta, která je uvedená v českém popisu aplikace: „Ber nás jako svého nejspolehlivějšího parťáka – ať se vydáš kamkoliv, budeme tam s tebou“, pak získává nečekaně doslovný význam. V pravidlech služby je navíc uvedeno, že informace, které poskytujete, nezůstanou nutně netknuté: „Neočekávejte, že vaše osobní informace, zprávy nebo ostatní komunikační aktivity zůstanou vždy v bezpečí,“ varuje seznamka.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)