Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tento pořad není vhodný pro pacifisty

Hned na dvou velkých českých televizích se letos objevily pořady, ve kterých si skrze obrazovku pulírují svou pověst bezpečnostní a ochranné složky. Na Primě a České televizi tak můžete vidět policisty, kteří vše vyřeší, a „hračky“, se kterými můžete přijít do styku, pokud narukujete do armády.

Policisté chytají falešné zločince

„Flojdi, švestky, benga, chlupatý. Říkáme jim různě a často o nich vtipkujeme, ale když nám není do smíchu, nemůžeme se jich dočkat.“ Takhle Prima v ukázkách poutá na svůj nový pořad s názvem Policie v akci, ve kterém „praxí vytrénovaní profesionálové z řad policie“ řeší krádeže, přepadení, rodinné a sousedské spory či podezření z trestných činů. Nechytají ale opravdové násilníky, nýbrž „herce“, kteří byli do účinkování v pořadu vybráni standardním castingem.

Policie v akci tak svou formou připomíná německou krimi-reality Lenssen & spol., která ale místo policistů sledovala práci soukromých vyšetřovatelů. Sama Prima uvedla, že úspěch podobných formátů v Německu a na Slovensku ji inspiroval k pokusu dostat ho i do Česka.

Reklama
MMcite

„Zásadní u tohoto formátu je maximální snaha o realistické natáčení,“ říká programový ředitel Primy Roman Mrázek. A tak podle něj účinkující policisté například nemají přesný scénář a režisér natáčení nepřerušuje pokyny.

Na konci ale reální policisté své falešné zločince vždy úspěšně zpacifikují, o oběti se postarají a hysterické rodinné spory vyřeší. Že by se Policie České republiky podílela finančně na vzniku pořadu, však televize Prima odmítá. „Nemáme s Policií ČR uzavřenou žádnou konkrétní smlouvu, ale její nejvyšší vedení je o vzniku a natáčení tohoto pořadu samozřejmě informováno,“ říká Mrázek.

Když policie omrzí, je tu vojsko

Kdyby snad někdo po zhlédnutí Policie v akci stále necítil, že mu český strážník v nouzi pomůže, může přepnout na druhý kanál České televize.

Od konce září na něm běží nový dokumentární cyklus Patrola. A pokud ani ten diváka nepřiměje na chvíli zatoužit po maskáčích, tak už nejspíš žádný.

Hercům Martinovi Stránskému, Barboře Motlové a Michalu Holánovi v něm česká armáda ukázala „ty nejlepší a to nejlepší, co má“. V prvním z dvanácti dílů tak například předvádí funkce bojového vozidla Land Rover Kajman, robota pro likvidaci výbušných zbraní Talon Gen IV nebo automatický granátomet AGS-17. V každém dílu si také hostující známá osobnost zkouší různé ůkoly jako například střelbu z útočné pušky Bren nebo pistole Phantom.

Návod na vstup do armády

Projekt vznikal za podpory ministerstva obrany a Armády České republiky. Česká televize ale nespecifikovala, zda resort obrany Patrolu přímo zadal.

Podle mluvčí Karolíny Blinkové má pořad nicméně „ukázat, že armáda může být zajímavá i pro mladé muže a ženy, kteří se teprve rozhodují, co chtějí ve svém budoucím životě dělat. Proto si moderátoři vyzkouší nejen moderní vojenské technologie a zbraně, ale i to, co vstupu do armády předchází“.

Spolupráce neprobíhala jen před kamerou. „S lidmi z armády se spolupracovalo skvěle. Chodili do střižny, dělali odborný dohled a vše, co bylo zapotřebí, vyřídili,“ uvedla kreativní producentka Patroly Jana Škopková. Štáb se také musel přizpůsobovat možnostem armády. Natáčení proto trvalo déle než rok a točilo se na mnoha vojenských základnách po celé republice.

Pro Českou televizi to přitom není letos první projekt s českými vojáky. Na přelomu dubna a května vysílala „docusoap“ Provedu! Přijímač, mapující přijímací proces rekrutů do armády. Vedoucí projektu Pepe Rafaj při vstupu pořadu na televizní obrazovky uvedl, že jeho štáb byl první od revoluce, který mohl českou armádu natočit zevnitř. „Armáda, ministerstvo obrany i Česká televize vyšly našemu projektu maximálně vstříc. Takže to, co uvidíte, není žádná agitka, jedná se o čistou dokumentaristiku,“ tvrdí Rafaj.

Patrola má přinášet informace o české armádě „odlehčenější formou“.
Zdroj: ČT

V každém 45minutovém dílu Policie v akci se řeší čtyři případy. Pořad běží každý všední den.
Zdroj: Prima

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)