I tento týden budeme pokračovat v analýze chování on-line populace. Přibližně polovina populace o sobě říká, že se často nejnovější zprávy a události dozví nejprve ze stránek sociálních sítí. Však je taky 37 % lidí kontroluje v každé volné chvíli a 30 % je má jako hlavní zdroj zpráv. V případě, že nějaká zpráva na sociálních sítích zaujme, čtvrtina lidí prohlašuje, že ji okamžitě nasdílí. Častěji tímto způsobem odpovídaly ženy než muži a lidé do 35 let než starší. Přednost sledování videí na internetu před sledováním televize dává 45 % on-line populace. Čím je člověk starší, tím více inklinuje k televizi. I pohlaví hraje roli, ale ne tak velkou jako věk. Videa na internetu sledují více muži než ženy. Reklama u videí na internetu vadí více než reklama v televizi bezmála dvěma třetinám lidí. Nějaký blokovací software na internetovou reklamu používá 41 % on-line populace. Reklama u videí vadí stejně mužům i ženám, ale muži více než ženy reklamu blokují. Z hlediska věku mají největší problém s reklamou u videí lidé ve věku 18-24 let, kteří také nejvíce ze všech blokují internetovou reklamu.
Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].